První z textů, zaměřený na Maroko, byl představen v dubnu na Česko-marockém podnikatelském fóru. Agentura nyní připravuje obdobné dokumenty i pro Egypt, Thajsko a Ázerbájdžán. Do konce roku jich plánuje vydat celkem osm.
„V posledních dvou letech jsme otevřeli nové zahraniční kanceláře na vzdálených a mnohdy komplikovaných trzích, jako jsou např. Kolumbie, Maroko či země jihovýchodní Asie a Čína, kde jsme posílili naše zastoupení. Aby mohli čeští exportéři naplno využít potenciál, který jim nové trhy nabízejí, potřebují mít k dispozici praktické a relevantní informace. Proto jsme se rozhodli jim předat jednu z našich nejcennějších deviz, a to know-how a detailní znalost trhů, kterými disponují naše zahraniční kanceláře,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Exportní průvodci budou k dispozici zdarma v tištěné nebo elektronické podobě. Firmy se zájmem o mimoevropské trhy se z nich dozvědí, jaké jednotlivé země nabízejí obchodní příležitosti a co je potřeba splnit, aby mohly na daný trh vstoupit. Dále v nich naleznou základní informace o tamním podnikatelském prostředí či platebních a dovozních podmínkách. Brožura je seznámí i s kulturou jednotlivých zemí a poradí například i v tom, jaká konverzační témata potenciální obchodní partneři ocení a kterým je naopak lepší se vyhnout.
Exportního průvodce pro Maroko si můžete prohlédnout na informačním portálu BusinessInfo.cz: http://www.businessinfo.cz/cs/zahranicni-obchod-eu/teritorialni-informace-zeme/maroko.html.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.
autor: Tisková zpráva