Na mezinárodní úrovni vzrostly během prvních pěti měsíců letošního roku celkové objemy zakázek GeoPost v porovnání s květnem 2013 o 10 %. V oblasti B2B došlo k 6% nárůstu, přičemž průměrný evropský růst B2B je 3-4 %. Objemy zakázek v oblasti B2C se zvýšily dvakrát rychleji, růst činil 12 % a v současnosti tvoří asi třetinu všech evropských zásilek. „I přes rychlý rozvoj v oblasti B2C se bude společnost i nadále zaměřovat na plnění požadavků zákazníků v obchodním vztahu B2B, tedy tradiční oblasti našeho podnikání,“ uvedl Christian Emery, výkonný viceprezident a provozní ředitel pro Evropu.
Podmínkou pro udržení současné pozice a další růst je stálé zlepšování služeb a zavádění inovativních řešení. „Vedle dlouhodobého trendu poklesu cen, jejichž opětovné zvýšení se v blízké budoucnosti neočekává, je velice důležitý neustálý nárůst produktivity,“ dodává Christian Emery. Zákazníkům proto nabízíme přepravní služby s přidanou hodnotou. Zásadní je například služba Predict, v rámci které zákazníka před doručením informujeme o časovém rozpětí dodání zásilky nebo evropská síť odběrných míst DPD ParcelShop.
DPD v České republice se na služby s přidanou hodnotou pro koncové zákazníky zaměřuje od roku 2009, kdy vstoupila na trh B2C. Nabízí doručení domů s upřesněním času na 3 hodiny nebo doručení do více než 80 odběrných míst DPD ParcelShop, kde si zákazník vyzvedne zásilku podle svých časových možností. Absolutní novinkou na českém trhu je od letošního června také webová aplikace DPD Kurýr, díky níž získá zákazník dokonalý přehled o své zásilce a může si doručení přizpůsobit svým potřebám.
Podle údajů společnosti GeoPost se na evropském trhu s expresními zásilkami nachází s 10% podílem na druhém místě hned za DHL s podílem 12 %. Společnosti TNT a UPS obsadily třetí a čtvrté místo s podíly ve výši 9 %, resp. 8 %. Následují společnosti GLS (4 %) a FedEx (2 %). Zbývajících 55 % podílů připadá na poštovní operátory (23 %) a další společnosti (32 %).
Společnost DPD denně přepraví na 2,5 milionu zásilek, čímž si vydobyla globální vedoucí postavení v poskytování zásilkových a expresních služeb. Společnost disponuje nejefektivnější logistickou sítí v Evropě a doručuje do 230 zemí světa. Zákazníci mohou vybírat z rozsáhlé nabídky vnitrostátních i mezinárodních zásilkových a expresních služeb, a to jak pro obchodní, tak spotřebitelské účely. Ve více než 800 lokalitách pracuje celkem 24 tisíc zaměstnanců a přepravu zajišťuje 18 tisíc vozů. Vlastníkem většinového podílu (83,32 %) je GeoPost Group, dceřiná společnost francouzské skupiny La Poste. Díky konsolidovanému obratu ve výši 4,4 mld. eur v roce 2013 se GeoPost stal druhým největším poskytovatelem expresních zásilkových služeb v Evropě. Společnost GeoPost přepraví ročně po celém světě 814 milionů zásilek. Provozuje 830 uzlů a dep s vozovým parkem čítajícím 26 tisíc vozidel, jež pokrývají 230 zemí a území. Ve společnosti je zaměstnáno 22 tisíc zaměstnanců ze 40 různých států, kteří se věnují 310 tisícům zákazníků. V České republice společnost působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. Počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva