DPD představuje nový projekt Total zero - přepravu, která nezatěžuje přírodu ani zákazníky

21.07.2013 17:03

Společnost DPD, přední evropský poskytovatel zásilkových služeb, rozšiřuje svůj odpovědný přístup Total Zero do České republiky.

DPD představuje nový projekt Total zero - přepravu, která nezatěžuje přírodu ani zákazníky
Foto: red
Popisek: DPD

Projekt nese název Total Zero, protože ve výsledku všechny tyto aktivity vedou k přepravě s nulovým zatížením přírody emisemi CO2 a nulovým cenovým navýšením pro zákazníky. Total Zero byl loni odstartován na hlavních evropských trzích – ve Francii, Německu, Velké Británii, Nizozemí, Belgii a Lucembursku a v červenci 2013 se spolu s dalšími devíti trhy připojila i Česká republika. Společnost DPD se tak stává prvním a jediným poskytovatelem přepravních služeb, který takovou službu nabízí. Splnění závazku je postaveno na třech základních pilířích: průběžné měření a analýza tvorby emisí, jejich snižování prostřednictvím lokálních aktivit a kompenzace emisí, kterým se nelze vyhnout v rámci globálních aktivit.

Veškerá zátěž CO2 z vlastní podnikatelské činnosti je nyní kompenzována investicí do projektů na obnovu planety a to bez dalších příplatků pro zákazníky.

„Společnost DPD si uvědomuje, že přeprava zásilek zvyšuje množství emisí CO2 v ovzduší. Od roku 2006 měříme vyprodukované množství emisí CO2 a na základě výsledků realizujeme dlouhodobá opatření vedoucí ke snižování dopadů naší činnosti na planetu. Projekt Total Zero je výsledkem našeho úsilí a zastřešuje všechny aktivity, které v této oblasti provádíme,“ říká generální ředitel společnosti DPD CZ, Daniel Mareš.

Projekt Total Zero je postaven na následujících třech principech. První zahrnuje průběžné a dlouhodobé měření emisí CO2, které jsou produkovány nejen přepravou, ale také provozem. Druhý spočívá v realizaci lokálních aktivit - zavádění nových technologií a vybavení, které zátěž CO2 snižují, nebo zcela eliminují. Příkladem lokálních aktivit je například využívání elektromobilu Vito E-CELL v Ostravě pro doručování zásilek v centru města. Dále pak třídění, lisování a kompostování odpadu nebo tzv. Lyte Solution - inteligentní systém na podporu úspory elektrické energie na depech. V rámci mezinárodní sítě DPD je to například zakoupení dodávek poháněných stlačeným zemním plynem v Nizozemsku, elektrických dodávek v Německu nebo vybavení skladištních prostor v Belgii fotobuňkami, které brání zbytečnému svícení. Patří sem i výuka ekonomické jízdy pro řidiče ve Velké Británii. Třetím krokem je realizace globálních aktivit s cílem kompenzovat emise, kterým se nelze vyhnout. Konkrétně se jedná o investice do projektů na ochranu planety jak v Evropě, tak v rozvíjejících se zemích světa, např. obnova lesů v Kolumbii, pěstování vojtěšky ve Francii nebo zavedení biologických čistíren na farmách v Kambodži. Za tímto účelem se GeoPost, mateřská společnost DPD, spojila s uznávanou společností CDC Climat, která uvedené projekty koordinuje.

Společnost DPD denně přepraví na 2,5 milionu zásilek, čímž si vydobyla globální vedoucí postavení v poskytování zásilkových a expresních služeb.

Společnost disponuje nejefektivnější logistickou sítí v Evropě a doručuje do 230 zemí světa. Zákazníci mohou vybírat z rozsáhlé nabídky vnitrostátních i mezinárodních zásilkových a expresních služeb, a to jak pro obchodní, tak spotřebitelské účely. Ve více než 800 lokalitách pracuje celkem 24 tisíc zaměstnanců a přepravu zajišťuje 18 tisíc vozů. Vlastníkem většinového podílu (83,32 %) je GeoPost Group, dceřiná společnost francouzské skupiny La Poste.

Díky konsolidovanému obratu ve výši 3,668 mld. eur v roce 2011 se GeoPost stal druhým největším poskytovatelem expresních zásilkových služeb v Evropě. V České republice společnost působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. Počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD. V Německu zaujímá společnost DPD vedoucí postavení na trhu s vnitrostátními i mezinárodními obchodními zásilkami. Zákazníci mohou využívat služeb zajišťovaných více než 7,5 tisíci zaměstnanci a 7 tisíci vozy, které se pohybují mezi 75 logistickými sklady a 4 tisíci výdejnami.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

19:15 JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

“Na čem nám ujíždějí sousedé” bylo tématem 8. ročníku největší konference cestovního ruchu v České r…