DPP: O pronájem ploch pro umístění reklamních nosičů v metru je velký zájem

02.05.2018 17:29

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal na konci března dvoukolové poptávkové řízení na pronájem více než tisíc ploch pro instalaci a provozování city light vitrín v metru. V průběhu prvního kola projevilo zájem devět zájemců.

DPP: O pronájem ploch pro umístění reklamních nosičů v metru je velký zájem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Vítěz poptávkového řízení se stane naším partnerem na pronájem ploch pro umístění city light vitrín. Velice mne těší, že velký počet přihlášených potvrzuje lukrativnost nabídky,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Při výběru partnera bude jediným hodnoticím kritériem výše nabídkové ceny za pronájem nejméně 1 196 ploch. Minimální cena za pronájem jedné plochy pro umístění jedné city light vitríny je 20 000 Kč ročně.

„Předpoklad vysokého zájmu o dané plochy se naplňuje. V rámci prvního kola evidujeme devět přihlášených zájemců, kteří mají možnost své závazné nabídky odevzdat až do 9. května 2018. Z předložených závazných nabídek pak vybereme toho zájemce, který nabídne nejvyšší cenu,“ doplňuje Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP.

Dopravnímu podniku se za poslední dva roky podařilo vysoutěžit několikanásobně výhodnější podmínky pro pronájem reklamních ploch na některých autobusech a tramvajích DPP. DPP předpokládá, že v nejbližší době vypíše velké výběrové řízení na pronájem reklamních ploch na svém majetku, které v současné době užívá společnost Rencar.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Vyjádření společnosti Rencar:

Z pohledu společnosti Rencar je naprosto nepřípustné aby tento tendr byl dáván do souvislosti s Rencar Praha, respektive aby na něm DPP prezentoval, jak hospodárně nakládá ze svým majetkem a na jeho základě obhajoval svůj postup proti Rencar. CLV vitríny v metru a kauza euroAWK je jeden velký průšvih DPP.

  1. Smlouva s euroAWK měla skončit již v dubnu 2013 a liknavým postupem DPP bylo způsobenu, že euroAWK provozovalo tyto plochy ještě dalších 5 let, přičemž prokazatelná ztráta DPP za toto období je minimálně 60 mil.
  2. I přes tuto skutečnost nikdy DPP tuto smlouvu, respektive neoprávněné podnikání euroAWK v pražském metru po roce 2013, mediálně nenapadal ani nezpochybňoval tak jako to neustále činí v případě Rencar.
  3. DPP od roku 2013 naprosto ignoroval argumenty RENCARu, který ho na tuto škodu upozorňoval. DPP v rozporu se smlouvou, neumožnil Rencaru tyto reklamní prostory v metru po roce 2013 užívat. DPP tak přišel za 5 let o téměř 100 mil., které by jinak, v případě dodržení smlouvy, od RENCAR inkasoval a to jak formou zvýšeného nájemného, tak i výplaty dividendy za tyto roky. Místo toho si ještě v roce 2017 nechal zpracovat Znalecký posudek, který velmi nízký příjem od euroAWK obhajoval.
  4. RENCARu nikdy nebylo umožněno tyto reklamní plochy v metru realizovat a to i přes skutečnost že se k tomu DPP písemně zavázal a to jak vůči RENCARu tak i vůči jeho akcionáři Europlakat a přes skutečnost, že příjem DPP by byl v takovém případě nejenom výrazně vyšší než od euroAWK ale i vyšší než částka, kterou požaduje DPP v rámci tohoto tendru.

DPP se tedy evidentně snaží kauzou RENCAR maskovat vlastní šlendriánství které se za posledních 5 let dopouštěl.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda schválila další podporu obnovitelných zdrojů a jmenování ředitele Vojenského zpravodajství

10:17 Úřad vlády: Vláda schválila další podporu obnovitelných zdrojů a jmenování ředitele Vojenského zpravodajství

Příprava výstavby obnovitelných zdrojů energie ve vybraných lokalitách by v Česku neměla trvat déle …