DPP: Praha zavede trolejbusy na stávající autobusové linky č. 131, 137, 176 a 191

09.06.2020 7:34 | Zprávy

Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr včera schválila Rada hl. m. Prahy.

DPP: Praha zavede trolejbusy na stávající autobusové linky č. 131, 137, 176  a 191
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023.

Záměr elektrifikace stávajících autobusových linek č. 131, 137, 176 a 191 dnes schválila Rada hl. m. Prahy a uložila DPP vypracovat projektovou přípravu a následně zajistit všechna potřebná povolení. Projekt navazuje na Koncepci využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy DPP a obnovy vozového parku DPP, která byla Radou schválena na začátku letošního dubna a současně je v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, jehož cílem je snížení emisí CO2 do roku 2030 o 45 % ve srovnání s rokem 2010. Kromě toho DPP v současnosti připravuje elektrifikaci autobusové linky č. 140 do Letňan a Miškovic, a také linky č. 119 na Letiště Václava Havla Praha, na kterou plánuje nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy. Součástí přípravy je rovněž výstavba nabíjecí a napájecí infrastruktury v garážích Řepy, kterou by bylo možné využívat i pro plánovanou elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy.

Elektrifikace se bude týkat následujících autobusových linek v uvedeném rozsahu:
Linka č. 131 (Bořislavka – Hradčanská), trolejové vedení je plánováno v jednom úseku v délce cca 3,8 km
Linka č. 137 (Na Knížecí – U Waltrovky – Malá Ohrada), trolejové vedení je plánováno v jednom úseku v délce cca 3,2 km
Linka č. 176 (Stadion Strahov – Karlovo náměstí), trolejové vedení je plánováno na dvou úsecích o souhrnné délce cca 4 km
Linka č. 191 (Letiště Václava Havla Praha – Ciolkovského – Na Knížecí), trolejové vedení je plánováno ve třech úsecích o souhrnné délce 15,3 km

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Dukovany

Jestli je pravda, že ohledně dostavby Dukovan vaše vláda spoléhá do značné míry na dohody o smlouvách budoucích, jak tvrdí Havlíček, nemyslíte, že je to chyba? Já nevím, ale dá se takovým dohodám věřit? Aby to nedopadlo jako téměř vždy, že se o něco zásadního připravíme. Jak to vidíte vy? Řeší se vů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚOHS: Přístup veřejnosti k právní ochraně v záležitostech životního prostředí

7:33 ÚOHS: Přístup veřejnosti k právní ochraně v záležitostech životního prostředí

Evropská komise přijala změny pravidel upravujících veřejnou podporu za účelem zajištění přístupu ve…