DPP: Praha zavede trolejbusy na stávající autobusové linky č. 131, 137, 176 a 191

09.06.2020 7:34 | Zprávy

Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr včera schválila Rada hl. m. Prahy.

DPP: Praha zavede trolejbusy na stávající autobusové linky č. 131, 137, 176  a 191
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023.

Záměr elektrifikace stávajících autobusových linek č. 131, 137, 176 a 191 dnes schválila Rada hl. m. Prahy a uložila DPP vypracovat projektovou přípravu a následně zajistit všechna potřebná povolení. Projekt navazuje na Koncepci využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy DPP a obnovy vozového parku DPP, která byla Radou schválena na začátku letošního dubna a současně je v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, jehož cílem je snížení emisí CO2 do roku 2030 o 45 % ve srovnání s rokem 2010. Kromě toho DPP v současnosti připravuje elektrifikaci autobusové linky č. 140 do Letňan a Miškovic, a také linky č. 119 na Letiště Václava Havla Praha, na kterou plánuje nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy. Součástí přípravy je rovněž výstavba nabíjecí a napájecí infrastruktury v garážích Řepy, kterou by bylo možné využívat i pro plánovanou elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy.

Elektrifikace se bude týkat následujících autobusových linek v uvedeném rozsahu:
Linka č. 131 (Bořislavka – Hradčanská), trolejové vedení je plánováno v jednom úseku v délce cca 3,8 km
Linka č. 137 (Na Knížecí – U Waltrovky – Malá Ohrada), trolejové vedení je plánováno v jednom úseku v délce cca 3,2 km
Linka č. 176 (Stadion Strahov – Karlovo náměstí), trolejové vedení je plánováno na dvou úsecích o souhrnné délce cca 4 km
Linka č. 191 (Letiště Václava Havla Praha – Ciolkovského – Na Knížecí), trolejové vedení je plánováno ve třech úsecích o souhrnné délce 15,3 km

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dům České televize - program i pro rodiny s dětmi

19:15 Dům České televize - program i pro rodiny s dětmi

Dům České televize se opět chystá přivítat návštěvníky Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Var…