DPP: Pražské trolejbusy se rozjely před 80 lety

21.08.2016 20:43

Koncem letních prázdnin si připomínáme jedno ze zajímavějších výročí pražské městské hromadné dopravy. V srpnu roku 1936 byl v Praze zahájen provoz na první trolejbusové lince na území hlavního města Prahy. V rámci připomínky 80 let od zahájení provozu trolejbusů v Praze připravil Dopravní podnik hlavního města Prahy unikátní komentované vycházky po trase první linky.

DPP: Pražské trolejbusy se rozjely před 80 lety
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Nasazení první trolejbusové linky v úseku od střešovické vozovny přes Bořislavku ke kostelu sv. Matěje nebylo vybráno náhodou. Tato trať, po které jizda trvala přibližně 13 minut, totiž splňovala svou náročností (stoupání až 8,47%), optimální délkou (3,6 km) a přiměřeným přepravním zatížením ideální podmínky pro spuštění provozu. Zároveň bylo v případě potřeby snadné linku nahradit autobusy z nedaleké dejvické garáže.

Vzhledem k tomu, že v Praze nebyly s tímto druhem dopravy žádné zkušenosti, bylo zapotřebí najít nejvhodnějšího výrobce vozidel. O jaké výrobce se jednalo a jaký byl následný provoz a historie trolejbusové dopravy v Praze? Toto a mnohem více se dozvíte při unikátních procházkách vedoucích v trase první trolejbusové linky od střešovické vozovny, následně ulicí Na Ořechovce, dále přes Bořislavku, Hanspaulku až ke kostelu sv. Matěje.

Komentované vycházky po trase první trolejbusové linky se konají v níže uvedených dnech vždy od 16.00 hodin.

V pátek 26. srpna 2016
V pondělí 29. srpna 2016
Ve středu 31. srpna 2016

Sraz účastníků bude vždy u střešovické vozovny, kde bude k prohlédnutí připraven jeden vybraný muzejní exponát. Následně účastníci vyrazí na dvouhodinovou procházku o délce 4 kilometrů a 15 zastavení, kde se seznámí s historií trolejbusové dopravy v Praze. Účast na vycházce je možná pouze po předchozí rezervaci (cena 70 Kč) na stránkách Hospodářské komory hl. m. Prahy – Praha technická (ZDE). Jedna vycházka je určena pro maximální počet 30 osob.

Pojďte si společně s námi připomenout zajímavou historii trolejbusové dopravy v Praze, těšíme se na Vás!

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…