Spojení slavné mazačky s ještě slavnějším monopostem nadchne všechny milovníky rychlých kol i kolejové dopravy. Jisté je, že nic podobného se zatím neukázalo v Praze ani nikde jinde. „Partnerství DPP a Red Bull je krásným příkladem funkčního a vzájemně prospěšného spojení sil dvou silných značek a firem ze dvou na první pohled naprosto odlišných světů. Spoluprací mazačky – ikonické pražské tramvaje – a monopostu formule vzdáváme hold oběma technologiím, jejich konstruktérům, technikům, kteří se o ně starají, a v neposlední řadě i řidičům,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Mazačka je speciální tramvaj, jejímž úkolem je starat se o dobrý stav tramvajových kolejí. Od běžných vozů pro přepravu cestujících ji na první pohled odlišuje nákladní prostor s velkou cisternou sloužící k zavlažování zatravněných svršků tramvajových tratí. Hlavní funkcí mazačky, jak její název napovídá, je mazání kolejových oblouků. Mazací prostředky nanáší na koleje pomocí trysek v podvozkové části. Řádné promazání pomáhá k hladšímu provozu a významně snižuje hlučnost. Mazačka plní i další povinnosti spojené s údržbou pražské kolejové sítě. Od svého uvedení do služby v roce 2015 si získala obrovské množství fanoušků a stala se fenoménem pražských ulic. Její obliba vedla k tomu, že během Vánoc vyráží do města se sváteční výzdobou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva