DPP: Stanice metra Flora se stane 49. bezbariérovou

09.10.2025 10:17 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahypředal vysoutěženému zhotoviteli staveniště pro kompletní rekonstrukci stanice metra Flora.

DPP: Stanice metra Flora se stane 49. bezbariérovou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech předal vysoutěženému zhotoviteli, sdružení firem STRABAG a OHLA ŽS, staveniště pro provedení kompletní rekonstrukce stanice metra Flora. Součástí této rozsáhlé investiční akce v hodnotě 1,293 miliardy korun bez DPH je také výměna eskalátorů, rekonstrukce distribuční transformovny a vybudování výtahů, díky čemuž se Flora stane 49. bezbariérovou stanicí pražského metra. Stavební práce budou probíhat po etapách a potrvají celkem bezmála 29 měsíců. Od 2. února 2026 na zhruba deset měsíců bude stanice Flora mj. kvůli výměně eskalátorů uzavřena. Předpoklad jejího otevření je na přelomu listopadu a prosince 2026. Zprovoznění výtahů nové bezbariérové části DPP i zhotovitelé počítají v průběhu prvního čtvrtletí roku 2028.

„Zahájením rekonstrukce stanice metra Flora zmodernizujeme pro Pražany stanici, která po dokončení prací bude konečně bezbariérová. Projekt zahrnuje nové výtahy, modernizované zázemí a kultivovaný veřejný prostor. Dnešní prohlídka s odborným výkladem ukázala, co se ve stanici bude dít a jak dlouho práce potrvají. Věřím, že budeme v průběhu celé stavby postupovat bezpečně a s co nejmenšími omezeními pro obyvatele Prahy 3 i cestující,“ říká Bohuslav Svoboda, primátor hl. m. Prahy.

„Stanice Flora se po více než čtyřiceti letech dočká kompletní proměny, která ji posune do 21. století. Díky rekonstrukci se stane modernější, bezpečnější, a hlavně dostupná úplně pro všechny – včetně lidí s omezenou schopností pohybu, rodičů s kočárky nebo seniorů. Nové výtahy a druhý výstup zásadně zvýší komfort cestujících a rozšíří možnosti využívání metra v této části města. Součástí projektu jsou také úspornější technologie a energeticky efektivnější provoz, což je důležité nejen pro městský rozpočet, ale i pro životní prostředí,“ doplňuje Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Eva Decroix, Ph.D., MBA byl položen dotaz

Proč přijímat něco, co je k ničemu?

Pokud vím, i vy jste jste pak byli proti migračnímu paktu, i když za připojením k němu paradoxně stojíte také vy. I teď tvrdíte, že je nutné ho změnit a vylepšit. Proč by to nemělo jít potom, co ho odmítneme? Nebo v EU to tak funguje, že když něco odmítnete, máte smůlu a můžete jen šoupat nohama?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Soustava tůní na Tachovsku vrátila do krajiny vodu

22:08 Lesy ČR: Soustava tůní na Tachovsku vrátila do krajiny vodu

Revitalizaci dvou úseků na více než kilometr dlouhé části koryta Čankovského potoka v Třískolupech p…