DPP: Stávající tramvajová trať v Jičínské, Táboritské a Seifertově ulici projde rekonstrukcí

18.08.2023 11:17 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy (RHMP) na dnešním jednání schválila zahájení přípravy rekonstrukce stávající tratě Jičínská – Olšanské náměstí – Táboritská – Seifertova včetně uličního profilu.

DPP: Stávající tramvajová trať v Jičínské, Táboritské a Seifertově ulici projde rekonstrukcí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pro tuto stavbu zajistí projektovou dokumentaci, následné společné povolení, příští rok vysoutěží zhotovitele a stavbu také zrealizuje v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK). Zahájení rekonstrukce tratě a uličního profilu v Jičínské, Táboritské a Seifertově ulici se předpokládá v roce 2025.

Včerejším usnesením RHMP došlo ke komplexní sjednocení přípravy rekonstrukce tramvajové trati Jičínská – Olšanské náměstí – Táboritská – Seifertova tak, aby DPP mohl zajistit projektovou přípravu této investiční akce jako jednoho celku povoleného v režimu společného povolení stavby. Díky tomu bude stavba zajištěna i zrealizována rychleji a s garancí koordinace. Původní záměr rekonstrukce uvedeného úseku tramvajové trati a souvisejících uličních prostranství v podobě postupných separovaných kroků několika subjektů se během přípravy akce ukázaly jako nevhodné.

„Technicky dožívající úseky tramvajových tratí na území městské části Praha 3 bude nutné v dohledné době rekonstruovat. Pro úsek v Seifertově ulici byla zpracována podrobná studie, kterou nyní DPP zohlední při zadávání projekčních prací a povolování stavby. S rekonstrukcí tramvajových tratí je potřeba sdružit také další plánované opravy v blízkých ulicích, proto je část kompetencí svěřena TSK, říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Mimo rekonstrukcí tramvajové trati, vozovek a chodníků se budeme věnovat také implementaci modrozelené infrastruktury, což obnáší především důmyslné promyšlení umístění budoucí městské vegetace na tomto místě – nových stromů a hospodaření s dešťovou vodou,“ upřesňuje Jana Komrsková, náměstkyně primátora hl. m. Prahy pro životní prostředí a klimatický plán.

„V minulém období jsme Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy zadali zpracování studie pro tuto lokalitu, která by řešila tramvajovou trať i veřejné prostranství ve vztahu k rozvoji dané oblasti. Studia byla také pilotním projektem v koncepčním přístupu k městské modrozelené infrastruktuře. Mám radost, že jsme se v tomto volebním období posunuli do fáze koordinované přípravy rekonstrukce,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního a strategického rozvoje.

„Tato investiční akce bude v celém rozsahu řešena společným povolením, které zajistí DPP. Zrekonstruujeme tramvajovou trať v celém úseku od křižovatky U Bulhara (až z Bolzanovy ulice) až po vjezd, resp. výjezd z OC Atrium Flora u křižovatky Jičínské a Lucemburské ulice. V rámci toho provedeme také optimalizaci poloh obou zastávek Viktoria Žižkov, které se přesunou blíže k náměstí Winstona Churchilla a zastávek Lipanská, které z oblouku na přechodu Seifertovy a Táboritské ulice přemístíme západněji k, resp. na Sladkovského náměstí. Současně s tím v úseku od Sladkovského náměstí až po křižovatku Jičínské a Lucemburské ulice provedeme také rekonstrukci souvisejícího uličního prostoru, tj. vozovek, chodníků včetně úprav tělesa tratě, přeložek sítí či výsadby nového stromořadí. Nyní nás čeká projednání projektové dokumentace a následně získání společného povolení pro stavbu. Poté bude následovat veřejná zakázka na zhotovitele této investiční akce, její vyhlášení předpokládáme na v létě 2024. Samotné zahájení rekonstrukce předpokládáme v létě 2025, stavební práce potrvají zhruba jeden rok,“ uzavírá Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 3 linky metra, 148 autobusových, 35 tramvajových (26 denních a 9 nočních) a 1 trolejbusovou linku. K 1. lednu 2023 DPP vlastnil 1 192 autobusů z toho 14 elektrobusů, 146 vlakových souprav metra, 781 tramvajových vozů a 1 trolejbus. Podnik měl k 1. lednu 2023 v evidenčním stavu celkem 11 018 zaměstnanců, z toho 4 319 řidičů a strojvedoucích MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

NEODVOLÁM! NECHCEME TU „CHIRURGY“ Z DOVOZU!

Proč máte slovo chirurgy v uvozovkách? Co tím sloganem vlastně chcete říci? A ještě by mě zajímalo, nic osobního, ale proč, když tento slogan používáte všichni členové, tak policie chce stíhat jen Okamuru? Vím, že je předsedou, ale co.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Podcast „Sbaleno“ přináší inspiraci na cesty a trendy v cestovním ruchu

7:14 CzechTourism: Podcast „Sbaleno“ přináší inspiraci na cesty a trendy v cestovním ruchu

Co určuje současné trendy v cestovním ruchu a jak může dobře nastavená vzájemná komunikace přispět k…