Přestavba stanice metra I. P. Pavlova byla zahájena na konci června letošního roku. Bezbariérový přístup bude na povrchu ústit v Legerově ulici v přízemí domu č. p. 357 s přímým výstupem na chodník. Stanice metra je s povrchem spojena prostřednictvím dvou na sebe navazujících osobních výtahů. Na tento projekt byla v květnu 2014 podána žádost o podporu z fondů EU v rámci 11. výzvy OPPK. Přepokládaná celková částka za přípravu a realizaci této stavby by měla činit přibližně 70 mil. Kč (předpokládaná výše získané dotace 47,825 mil. Kč).
Bezbariérový přístup do stanice metra Anděl bude veden z rohu ulic Bozděchova a Nádražní a bude také sestávat ze dvou na sebe navazujících výtahů. Staveniště bezbariérového přístupu do stanice metra Anděl bylo předáno a stavba byla zahájena na konci června 2014. Nyní probíhají přípravné práce a realizace se rozběhne během následujících dní. Na tento projekt byla v květnu 2014 podána žádost o podporu z fondů EU v rámci 11. výzvy OPPK. Předpokládaná celková částka za přípravu a realizaci této stavby by měla činit přibližně 100 mil. Kč (předpokládaná výše získané dotace 84,235 mil. Kč).
Jednou z klíčových stanic metra pro dodatečné bezbariérové zpřístupnění je i Můstek, dosud však nebylo ukončeno výběrové řízení na zhotovitele. Zahájení prací na bezbariérovém zpřístupnění této stanice je odvislé od jeho ukončení, předpoklad je do konce letošního roku. Technické řešení bezbariérového zpřístupnění je zde navrženo pomocí dvou osobních výtahů o nosnosti 1000 kg a přepravní výšky 23 m vedoucích z povrchového objektu situovaného na Václavském náměstí před Adamovou lékárnou do přestupní chodby, ze které bude pokračovat další osobní výtah s nosností 1 000 kg a přepravní výškou 16 m, který s ní spojuje postupně nástupiště tras A a B. Mezi spojovací chodbou a nástupištěm trasy A bude k dispozici též krátké schodiště. Odhad celkových nákladů na přípravu a realizaci této stavby činí cca 110 mil. Kč (předpokládaná výše získané dotace 88 mil. Kč). Po dokončení rekonstrukce se stanou bezbariérovými všechny tři přestupní stanice pražského metra, což výrazně usnadní a časově zkrátí používání MHD cestujícím s omezenou možností pohybu.
„Naším cílem je do roku 2025 zpřístupnit MHD v Praze všem cestujícím, což znamená, že především ve spolupráci s Dopravním podnikem do této doby upravit všechny stanice pražského metra a většinu zastávek tramvají a autobusů na bezbariérové. Ačkoli si tyto úpravy vyžádají obrovské investice, jsem přesvědčen, že je tento cíl reálně splnitelný. Považuji ho i za nutnou podmínku pro splnění standardů moderního cestování městskou hromadnou dopravou ve městě,“ řekl Jiří Pařízek, radní pro dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva