První tramvaje přijely do vozovny Motol 3. prosince 1937. V té době patřila svým komfortem k evropské špičce. Stala se domovem pro 120 tramvají Elektrických podniků (předchůdce DPP). Projekt vozovny Motol vypracoval pražský architekt F. M. Černý. Druhá polovina vozovny Motol se začala budovat na konci čtyřicátých let, dokončena byla v roce 1950.
„Vozovna Motol stála u počátku provozu legendárních tramvají řady T, protože byla nejblíže výrobnímu závodu Tatra na Smíchově,“ říká Pavel Fojtík, vedoucí archivu DPP s tím, že první vozy řady T vyjely z vozovny v březnu 1952. Od šedesátých let se stala vozovna Motol domovem pro tramvaje T3.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
DPP , Praha , Vozovna Motol
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů
Finanční správa spustí na konci srpna kontrolní akci s názvem EMPORION, ve které se zaměří na přizná…
- 7:33 ČSÚ: Meziroční růst cen potravin opět zrychlil
- 22:42 Česká pošta: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2024
- 19:44 SFŽP: O hrdinech zelené energie i spravedlivé transformaci
- 16:47 Ústavní soud: K právním okolnostem aktivního ukončení života
- 13:43 Nadace ČEZ: Osvětlení přechodu zvýší bezpečnost chodců v Lázních Bohdaneč