Jedná se již o podruhé zmodernizovanou tramvaj T3, legendu vyráběnou v 60. – 90. letech minulého století v pražském ČKD Tatra. Vozidlo prošlo designovou změnou interiéru a exteriéru oproti současným stejným typům. Po úpravě za 8,4 mil. Kč tak změnila podobu zvenku i zevnitř. Tato tramvaj má sníženou střední část, které se slangově říká „wana“. S ní jezdí v Praze již 33 tramvají. Tato úprava umožňuje snadnější přepravu vozíčkářů, kočárků či snazší přístup seniorům. DPP tímto krokem rozšiřuje bezbariérové cestování v MHD.
„Modernizace je ekonomicky velmi efektivní varianta, zejména s ohledem na fakt, že díky úpravám bude vůz bezpečnější a přístupnější pro všechny, kteří mají znesnadněný pohyb. Tramvaj T3 lze navíc považovat za jeden ze symbolů pražské veřejné dopravy,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
„Základní změnou vozu je, že dostal novou nízkopodlažní skříň. Bylo velkou chybou, že ještě před deseti lety se zbytečně kupovaly vysokopodlažní skříně. DPP potřebuje mít k dispozici nízkopodlažní vozy pro noční linky, na nichž jezdí prozatím jen jednovozové vlaky,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva