DPP a ROPID společně: nová tvář informačních materiálů a kampaň na podporu cestování MHD

19.05.2013 9:20

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a ROPID začínají úzce spolupracovat v oblasti komunikace s veřejností, cestující tak získají informace o cestování v atraktivnější a hlavně jednotné podobě. Město navíc díky tomu ročně uspoří zhruba 1 milion Kč. Obě organizace se domluvily na společné jednotné grafice všech informačních materiálů i na kampani, která bude dlouhodobě ukazovat výhody cestování MHD oproti jízdě osobním automobilem.

DPP a ROPID společně: nová tvář informačních materiálů a kampaň na podporu cestování MHD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy
reklama

Jednotná podoba informačních materiálů pro cestující je pro veřejnou pokladnu důležitější, než se na první pohled zdá. „Dosud si Dopravní podnik tiskl vlastní materiály a ROPID také, řada věcí vznikala dvakrát, je to zbytečně drahé, a navíc nevypadal systém Pražské integrované dopravy jednotně. To je definitivně minulostí,“ upozorňuje generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek a dodává: „Ušetříme tak podle prvních propočtů zhruba milion korun ročně.“

„Nový jednotný styl získají všechny informační materiály pro cestující od informací o výlukách i trvalých změnách přes tarify, obecné informační brožury až po mapy a schémata vedení linek,“ doplňuje Pavel Procházka, pověřený ředitel ROPID.

Grafický styl vytvořilo a navrhlo studio Dcode Creative, které vzešlo z poptávkového řízení, jeho vytvoření stálo Dopravní podnik a ROPID 900 tisíc korun. Tato investice se tak vzhledem k milionové úspoře vrátí už během prvního roku, a cestující navíc dostanou všechny potřebné informace v atraktivnější a srozumitelnější podobě.

Kde jinde :-)

Dopravní podnik a ROPID se zároveň pouštějí do nové dlouhodobé kampaně na podporu cestování veřejnou dopravou pod heslem Kde jinde :-).

„Chceme veřejnosti ukázat výhody cestování MHD, které často už ani nevnímáme. Plakáty lidem ukážou, že si na některé věci najdeme čas opravdu jen během těch pár desítek minut cestou v tramvaji nebo metru – oblíbenou knížku, noviny, osobní i pracovní e-maily nebo třeba učení se cizích jazyků. To za volantem opravdu nezvládnete,“ říká Milan Křístek.

Jednotlivé vizuály jsou doplněny někdy i mírně provokativními texty, jejichž součástí jsou také úryvky z děl Michala Viewegha nebo hudební skupiny Mandrage. S plakáty se setkáte nejen ve vozidlech a na zastávkách MHD, ale i tam, kde můžou změnit myšlení řidičů osobních aut.

Dnes představená část kampaně je ve skutečnosti jen výkopem dlouhodobé komunikační koncepce. V dalších měsících vznikne pokračování, ve kterém Dopravní podnik a ROPID připomenou, že pražská MHD je z pohledu mezinárodních výzkumů jedna z nejlepších na světě, protože je levná, oproti ostatním metropolím přesná a jezdí po Praze opravdu všude a v jakoukoli denní i noční dobu, což není ve světě zcela běžné. 

Nezůstane zdaleka jen u plakátů, připravujeme také celou řadu akcí, které cestující zaujmou, od vagonů metra pro nezadané, přes soutěže o nejlepší milostné dopisy až po pravidelné odpolední koncerty hudebních skupin ve stanicích metra.

V rámci kampaně Kde jinde :-) proběhnou i již zavedené akce jako  Noc kostelů (23. května) a Muzejní noc (8. června) a v létě vypravíme jako každý rok speciální Kinobus (od 15. června do 7. září).

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Klaudiánova nemocnice nakoupí ochranné pomůcky za 300 000 korun z daru společností USK, CR Project a H-INTES

17:05 Klaudiánova nemocnice nakoupí ochranné pomůcky za 300 000 korun z daru společností USK, CR Project a H-INTES

Na boj s koronavirem věnují 300 000 korun Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi společnosti USK, H…