DPP prodlouží stávající tramvajovou trať ke stanici metra Pankrác

23.09.2020 12:39 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil samotnou stavbu nového úseku tramvajové tratě, kterým prodlouží stávající trať v ulici Na Pankráci ke stanici metra Pankrác. Bude mít zhruba 250 metrů a bude končit kolejovým přejezdem v nové tramvajové zastávce Pankrác u křižovatky ulic Hvězdova a Na Pankráci.

DPP prodlouží stávající tramvajovou trať ke stanici metra Pankrác
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Díky tomu vznikne u Arkád Pankrác nový přestupní bod mezi trasou C pražského metra, autobusovými a tramvajovými linkami. Dokončení stavby, jejíž zhotovitelem je společnost Eurovia, DPP předpokládá na konci letošního listopadu. Celkové náklady výstavby nového úseku jsou necelých 68 milionů Kč.

Přípravné práce ke stavbě zahájil DPP už minulou sobotu 19. září 2020. Dnes začnou stavební dělníci bagrovat budoucí základ kolejového tělesa nového úseku tramvajové tratě, která povede v ulici Na Pankráci od křižovatky s ulicí Na Veselí po křižovatku s Hvězdovou ulicí. Na začátku úseku DPP vybuduje nový kolejový trojúhelník kvůli odbočce tratě k vozovně Pankrác, na konci úseku vznikne kolejový přejezd a nová tramvajová zastávka Pankrác určena současně pro nástup i výstup cestujících. Výstavbu nové tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác DPP realizuje současně s rekonstrukcí stávajícího úseku tratě v ulicích Na Veselí a Soudní. Obě stavby plánuje DPP dokončit do 27. listopadu 2020, těsně před zimní technologickou přestávkou.

„Napravujeme chyby ze 70. let minulého století, kdy se v Praze rušily tramvajové tratě s tím, že nebudou potřeba. Dnes už víme, že to samozřejmě není pravda a je radost, že po devíti letech začínáme v Praze stavět novou tramvajovou trať. Navíc se nám jen během dvou let podařilo projekt dostat od zpracování projektové dokumentace po samotnou realizaci. Chceme nadále vracet tramvaje do oblastí Prahy, kde historicky jezdily, a kde z pohledu počtu cestujících dávají smysl. Konkrétně zde budeme trať navíc potřebovat pro náhradní tramvajovou dopravu během výluky stanice metra Pankrác C kvůli stavbě nové stanice Pankrác D. Proto chceme prodloužení tramvajové tratě zrealizovat co nejdříve, ještě před zahájením výstavby stanice metra Pankrác D,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

DPP , MHD , Praha , TZ

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Veřejná doprava

Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací

Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…