DPP začne v pravidelném provozu testovat první vodíkový autobus Škoda H‘CITY

23.11.2022 7:33 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku s testováním prvního autobusu na vodíkový pohon v pravidelném provozu v Praze, a to převážně na lince 170 Jižní Město – Pražská čtvrť.

DPP začne v pravidelném provozu testovat první vodíkový autobus Škoda H‘CITY
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

V tendru DPP na pronájem vodíkového autobusu uspěla Škoda Group s nejnovějším modelem Škoda H’City. DPP jej společně s výrobcem představily na veletrhu Czechbus. Praha bude prvním městem, ve kterém se tohle vozidlo objeví v pravidelném provozu. Jeho testování potrvá dva roky s možností prodloužení na celkem čtyři roky.

Vodíkový autobus Škoda H’City je nízkopodlažní, lokálně bezemisní vozidlo kategorie Standard (délka 12 metrů) s celovozovou klimatizací vybaveno PEM palivovými články, ve kterých je vzájemnou reakcí vodíku s kyslíkem ze vzduchu vyráběna elektrická energie pro trakční pohon. Do vzduchu se uvolňuje vodní pára jako vedlejší produkt chemické reakce. Při požadovaném plnícím tlaku 35 megapascalů (350 barů), což je obvyklý výkon veřejných vodíkových stanic určených pro větší vozidla, jsou vodíkové nádrže autobusu naplněny za zhruba 10 minut, což je výrazně kratší doba, než trvá nabíjení současných běžných bateriových elektrobusů. Autobus je kromě toho vybaven bateriemi, které slouží k vyrovnání výkonových požadavků (rozjezdy, rekuperace při brzdění), ale umožňují i nouzový dojezd cca 2 kilometry (např. pro pojíždění v zázemí DPP). Před zahájením pilotního provozu s cestujícími bude autobus ještě vybaven odbavovacím a informačním systémem a dalšími prvky tak, aby splňoval standardy kvality PID.

Projekt dlouhodobého testování vodíkového autobusu v Praze včetně jeho financování schválila Rada hl. m. Prahy letos v únoru včetně uzavření memoranda mezi hl. m. Prahou, DPP a společnostmi Orlen Unipetrol RPA a Škoda Electric ze skupiny Škoda Group. Úkolem hl. m. Prahy je zajistit koordinaci a podílet se na přípravě technické dokumentace. Škoda Electric zajistí technické řešení a homologaci vozidla na vodíkový pohon ve specifikaci dle standardů kvality PID a zapůjčení vozidla DPP, který jej bude po celou dobu projektu provozovat. Společnost Orlen Unipetrol RPA zajistí provoz plnící vodíkové stanice v Praze v ulici K Barrandovu a plnění vodíku do testovacího autobusu v potřebném objemu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jaroslav Foldyna byl položen dotaz

Rusko a pan Foldyna

Pane Foldyno, Vy jste nikdy neslyšel, jak vznikla Velká Rus, Sovětský svaz, kdo si rozdělil Evropu nejdříve s Hitlerem než SSSR Hitler podrazil? SSSR nás v roce 1968 nenapadl? Rusko si nevynucuje poslušnost sousedů vojenským napadením? Máte vůbec nějaké vzdělání? Nevypadá to tak.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Kynologové ze sedmi zemí prověří v květnu své schopnosti v Ralsku

7:33 HZS ČR: Kynologové ze sedmi zemí prověří v květnu své schopnosti v Ralsku

Opuštěné letiště, rozbořené budovy, těžko přístupný terén a nulová viditelnost. To není scénář filmu…