Bude ji realizovat společnost Elektrizace železnic Praha, která zvítězila ve veřejné zakázce DPP. Předpokládané náklady na výstavbu činí 354,5 milionů korun. Zahájení zkušebního provozu na druhé trolejbusové trati v novodobé historii Prahy DPP předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí roku 2024.
Výstavba trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha je součástí projektu elektrifikace autobusové linky č. 119, jenž schválila Rada hl. m. Prahy v září 2019. V areálu garáže Řepy DPP v rámci tohoto projektu postaví novou zděnou měnírnu a nabíjecí místa až pro 21 tříčlánkových bateriových trolejbusů, které budou jezdit na budoucí trolejbusové lince na letiště. V garáži Řepy nicméně DPP již nyní připravuje dalších až 50 nabíjecích míst pro bateriové trolejbusy kategorie Standard, které zde vybuduje v rámci výstavby dalších projektů elektrifikace autobusových linek připravovaných v levobřežní části Prahy, např. č. 131, 137, 176 nebo 191. Garáž Řepy bude domovem pro trolejbusy, jež bude DPP na tyto linky vypravovat, a které nahradí stávající naftové autobusy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva