DPP zrekonstruuje vestibul stanice metra Anděl – Na Knížecí

05.03.2020 7:34 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zmodernizuje a zrevitalizuje vestibul stanice metra Anděl – Na Knížecí. V těchto dnech podepsal smlouvu se společností „Eskalátory Anděl/Na Knížecí – HOCHTIEF CZ – SYNER“, která zvítězila v otevřené veřejné zakázce na zhotovitele.

DPP zrekonstruuje vestibul stanice metra Anděl – Na Knížecí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Stavební práce na opravě vestibulu se rozeběhnou letos na podzim poté, co bude dokončena rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici, kterou DPP zahájí za 10 dnů. V rámci modernizace vestibulu DPP zrekonstruuje výstupy do uliční úrovně, vymění původní podhledy, osvětlení či eskalátory za nové. Revitalizace bude probíhat devět měsíců. Předpokládané stavební náklady na tuto investiční akci jsou cca 249 milionů Kč.

„Revitalizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí navážeme na rekonstrukční práce v Nádražní ulici, které budou probíhat do konce letošního října. Předpokládáme, že na vestibulu začneme pracovat letos od listopadu a do provozu jej plánujeme znovu otevřít v červenci příštího roku. Pokud se nám podaří významně zkrátit práce v Nádražní ulici, zahájíme i opravu vestibulu v dřívějším termínu,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Do modernizace dopravní infrastruktury v této oblasti Prahy 5 letos směřuje podstatná část našich investic na rekonstrukce, ostatně tato dlouho přehlížená oblast Prahy si to zasloužila. Veškeré stavební činnosti jsme zde ve spolupráci s MHMP a TSK naplánovali tak, aby na sebe smysluplně navazovaly a co nejmíň komplikovaly život místním obyvatelům či návštěvníkům.“

DPP v rámci této investiční akce zmodernizuje veřejný prostor vestibulu, podchodu a eskalátorového tunelu, dále napínací komoru, technické a kabelové prostory, strojovnu, výstupy do uliční úrovně a zrekonstruuje stávající nákladní výtah. Díky revitalizaci vzniknou i nové místnosti jako např. rozvodna osvětlení či sklad náhradních dílů pro eskalátory.

Během rekonstrukce nechá DPP vyměnit staré sovětské tříramenné eskalátory Petrohrad za nové, moderní značky Thyssen s dopravním zdvihem 30 680 mm, sklonem 30° a dopravní rychlostí 0,75 m/s. V eskalátorovém tunelu dále DPP odstraní původní nosné konstrukce či vnitřní schodiště, vybetonuje nové včetně podpěr pro pohyblivé schody a opraví boční schodiště. V eskalátorovém tunelu dále demontuje obklady, provede sanaci průsaků, poškozené zonty či prvky, které nejsou z nerezu nahradí za nerezové. Smaltované obkladové plechy nechá DPP zrepasovat a poškozené vymění za nové.

V prostoru vestibulu DPP vymění stávající podhledy za nové z destiček METRO II ve stejném rastru jako původní, opraví poškozenou nosnou konstrukci, osadí novou elektroinstalaci a osvětlení. Opravou a vyčištěním projdou také kamenné obklady či dlažby vestibulu. Vestibul dostane rovněž nové nerezové obklady, protipožární dveře a u výstupů také nové odvodňovací žlábky. Opravy se dočkají mj. některé přístřešky výstupů – dostanou nové nátěry a střešní krytinu, poškozená skla nahradí nová a do bočních stěn přibydou nová svítidla.

Výstup Na Knížecí ze stanice metra Anděl bude po celou dobu modernizace vestibulu uzavřen. Cestujícím bude sloužit výstup na opačné straně stanice Anděl, tj. do Nádražní resp. Plzeňské ulice, který DPP zrekonstruoval v letech 2017 a 2018.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 bylo ve vlastnictví společnosti 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak zabránit Číně, aby o nás sbírala citlivá data?

Podle mě také není problém jen v Číně, ale dnes už téměř neexistuje nic jako soukromý. I třeba EU dost šťourá do soukromý lidí - většinou to vydává za dobrý úmysl a možná to i dobře myslí, ale je to potřeba? Co vím, tak třeba chtěla mít možnost sledovat i soukromou korespondenci lidí na internetu at...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

22:28 HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

Ve dnech 25.7 a 26. 7. se v budově GŘ HZS ČR uskutečnilo pracovní jednání se zástupci Saska a Bavors…