Dopravní podnik a ROPID spočítá cestující v tramvajích

07.11.2016 19:10

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s organizací ROPID uskuteční během 8. – 10. listopadu 2016 komplexní přepravní průzkum tramvajové sítě.

Dopravní podnik a ROPID spočítá cestující v tramvajích
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj č. 16

V rámci šetření dojde k anonymnímu sčítání cestujících na jednotlivých tramvajových linkách, které provedou zaměstnanci DPP a organizace ROPID ve spolupráci se studenty pražských dopravních škol.

Průzkum pražské tramvajové sítě navazuje na změny v linkovém vedení tramvají, k nimž došlo v letošním roce. Poslední srpnovou neděli změnilo devět linek svou trasu a tři nové přibyly. Šetření, které bude sloužit jako zpětná vazba DPP a organizaci ROPID, poskytne informace o počtu přepravených osob na jednotlivých linkách a o obratech cestujících na všech zastávkách.

„Znalost vytížení jednotlivých tramvajových linek je klíčovým předpokladem pro plánování v Pražské integrované dopravě. Tyto statistiky nám pomáhají k zlepšení efektivity městské hromadné dopravy v Praze. Na jejich základě dochází k projektování sítě MHD i k nasazování náhradní autobusové dopravy při výlukách tramvajových tratí,“ řekl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.

„Organizace ROPID využije získaná data pro vyhodnocení změn linkového vedení tramvají  ze srpna letošního roku a případné doladění nových jízdních řádů. Spolu s podněty od cestujících i jednotlivých městských částí tak získáme komplexnější představu o změně chování cestujících od roku 2014,“ řekl ředitel ROPID Petr Tomčík.

Průzkum bude již tradičně prováděn fyzickým sčítáním cestujících přímo ve vozech.

Do sčítacích formulářů budou na každé zastávce zaznamenávány následující údaje:

1. počet nastupujících osob
2. čas odjezdu ze zastávky
3. počet osob v tramvaji po odjezdu ze zastávky

Všechny uvedené údaje jsou potřebné k získání informací o obratu cestujících v každé tramvajové zastávce, o detailní i celkové zátěži jednotlivých úseků tramvajové sítě a také o dodržování jízdního řádu.

Spolu se zaměstnanci DPP a ROPID se průzkumu zúčastní také studenti Střední průmyslové školy dopravní a. s. a Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy dopravní Masná. Pro ně bylo připraveno na 650 ranních a odpoledních směn, na zaměstnance čeká více než 500 převážně večerních směn.

Poslední komplexní průzkum tramvajové sítě byl realizován v dubnu 2014. Svým rozsahem a náročností na personální obsazení se komplexní tramvajové průzkumy řadí mezi ty největší, prvenství si ovšem i nadále drží komplexní průzkumy pražského metra. Ten poslední proběhnul přesně před rokem – 11. listopadu 2015.

„DPP děkuje všem účastníkům průzkumu za jejich zodpovědný přístup, který umožní získat data z tramvajového provozu pro další zvyšování kvality služeb poskytovaných cestujícím,“ dodal Urbánek.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2016 bylo ve vlastnictví společnosti 1 175 autobusů, 921 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2016 celkem 10 881 zaměstnanců, z toho 4 194 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Poučení ze Zašové

10:14 Zdeněk Jemelík: Poučení ze Zašové

Valašská vesnice Zašová má pevné místo v mých vzpomínkách na vzdálené mládí, proto mě zaujala zpráva…