Dopravní podnik vyhodnotil červnové povodně

18.06.2013 15:40 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) včasně a správně zareagoval na nedávnou povodňovou situaci. Díky včasnému postavení protipovodňových bariér a uzavření stanic metra nebyla žádná stanice zatopena a došlo jen k vyšším než běžným průsakům ve stanici Nádraží Holešovice. Celkové škody včetně ušlého zisku z přepravy DPP předběžně odhaduje na 60 milionů Kč.

Dopravní podnik vyhodnotil červnové povodně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Zajištění funkční veřejné dopravy a minimalizace škod na majetku Dopravního podniku během povodní patřily bezpochyby mezi hlavní priority magistrátního krizového týmu. Jsem velmi rád, že se nám obojí podařilo zvládnout, a to i díky velmi funkční spolupráci mezi magistrátem a Dopravním podnikem. Cestující a návštěvníci Prahy také určitě ocenili to, že se nám podařilo také obnovit standardní provoz dopravy během pár dnů, při minulých povodních to byly měsíce,“ hodnotí Tomáš Hudeček, pověřený primátor hl. m. Prahy. 

První uzávěrka metra a montáž protipovodňových opatření začala probíhat již v neděli 2. června, i když tehdejší předpověď mluvila o maximálním průtoku 2 650 m3/s. Standardní doprava metra v Praze byla obnovena 9. června, tedy necelý týden po kulminaci Vltavy, ta v úterý 4. června dopoledne dosahovala nejvyššího průtoku 3 210 m3/s.

„Díky okamžitému reagování na povodňovou situaci se nám podařilo snížit škody na minimum. Dle předběžných odhadů, které se mohou ještě měnit, napáchaly Dopravnímu podniku povodně škody v celkové výši cca 60 milionů Kč. Chtěl bych tímto poděkovat jak našim zaměstnancům, kteří během náročného týdne pracovali přesčas, tak i všem cestujícím, že částečně omezený provoz MHD akceptovali,“ uvádí Milan Křístek, generální ředitel DPP.

Dopravní podnik během povodní zavedl náhradní autobusovou dopravu XC a také náhradní tramvajovou dopravu XA a XB, některé tramvajové linky pak změnily svou trasu. I přes výrazně omezený provoz se podařilo denně během povodní přepravit 3,2 milionu cestujících (průměrně jde o 3,3 mil. osob denně).

„Velký dík patří také našemu Hasičskému záchrannému sboru Metro a dále všem jednotkám integrovaného záchranného systému, které se podílely na stavění protipovodňových zábran v Praze a dokázaly tak ochránit lidské životy a snížit celkové škody na majetku,“ dodává Milan Křístek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

JUDr. Daniela Kovářová byl položen dotaz

Myslíte, že nejdiskriminovanější skupinou jsou senioři?

Určitě jejich pozice není dobrá, ale jsou na tom hůře, než matky s dětmi, obzvláště pokud jde o samoživitelky? V jejich případě se i s ohledem na rodinu a na podmínky, které si zaměstnavatelé kladou dost diskriminováni, navíc senioři (důchodci) mají aspoň většinou dobré důchody, ať mi nikdo netvrdí,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: