Energetici opět zvolí ČEZ Ámose

05.12.2014 11:53

Stejně jako v předchozích letech mohou i letos žáci základních a středních škol přihlašovat své učitele do ankety Zlatý Ámos. Ovšem letos teprve podruhé proběhne také anketa mezi zaměstnanci Skupiny ČEZ, kteří zvolí nejpopulárnějšího fyzikáře. Ten získá titul ČEZ Ámos. K němu náleží nejen exkurze pro třídu dle výběru, ale především moderní učebna v hodnotě 200 tisíc korun od Nadace ČEZ.

Energetici opět zvolí ČEZ Ámose
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Žáci mohou své oblíbené učitele přihlašovat do konce roku. Přihláška musí obsahovat jméno učitele a nejlépe i jeho fotografii, ale hlavně popis zajímavé příhody prožité s navrhovaným vyučujícím. Aby byla nominace úplná, jsou potřeba podpisy sta osob, které s ní souhlasí.

Průběh celé ankety popisuje její ředitel, Slávek Hrzal: „Nominovaní učitelé se v průběhu ledna a února zúčastní nejprve regionálních kol. K postupu mezi 16 semifinalistů jim mohou pomoci jejich studenti, kteří si připraví originální a výstižnou obhajobu svého kandidáta. Do finále, které se uskuteční 27. března 2015, postoupí pouze šest kandidátů a z nich vybere odborná porota Zlatého Ámose. Ten získá mimo jiné zájezd do Legolandu pro celou třídu.“

Podmínky nominace do ankety souhlasí i s nominací na titul ČEZ Ámos. Jediným rozdílem je, že ČEZ Ámos musí být fyzikář a o jeho vítězství rozhodují energetici. Všichni nominovaní učitelé fyziky budou mít své stručné medailonky na intranetu Skupiny ČEZ a na jejich základě budou získávat hlasy od zaměstnanců. Mezi těmi je řada rodičů, jejichž děti baví fyzika, a je tudíž pravděpodobné, že mnozí z nich budou nominované pedagogy z třídních schůzek znát.

„ČEZ Ámos pro své žáky získá exkurze do provozů elektráren a vstupenky do technických center, například do Techmánie nebo IQ parku. Pro celou školu pak grant v hodnotě 200 tisíc na vybavení praktické učebny. Podmínkou je zaměření učebny na technické obory. Fyzikáře oceňujeme zejména proto, že víme, jak těžké je žáky pro technické předměty nadchnout. Snažíme se jim proto pomoci mnoha způsoby, ať už je to podpora Zlatého Ámose nebo například soutěž na stránkách www.vimproc.cz, kam žáci mohou posílat zajímavá fyzikální videa a vyhrávat věcné ceny,“ popisuje zapojení Skupiny ČEZ do soutěže Pavel Puff, manažer jejího útvaru strategický nábor.

Soutěž o titul ČEZ Ámos proběhla už v loňském roce a získal ho Jaroslav Koreš, fyzikář z českobudějovického gymnázia Jana Valeriána Jirsíka. Kromě titulu vyhrál pro svou třídu vstupenky do Techmánie v Plzni. „Na získaný titul jsem opravdu pyšný, ale hlavně jsem vděčný Skupině ČEZ za tuto anketu a její další aktivity, které napomáhají zviditelnění technických oborů a především fyziky, která není mezi žáky příliš oblíbená. Společný výlet do Techmánie jsme si užili a žáci díky němu poznali, že fyzika je nejen důležitým aspektem technologického pokroku, ale může být i zábavou,“ uvedl Jaroslav Koreš.

Podpoře technického vzdělávání se ČEZ věnuje již od roku 1992. V rámci svého vzdělávacího programu Svět energie připravuje studijní materiály pro všechny typy škol a zapojuje své odborníky do výuky na vysokých školách. Také připravuje ve spolupráci s LMC soutěž Vím proč pro žáky a studenty ZŠ a SŠ. Na stránkách www.vimproc.cz mohou vyhrát věcné ceny za natočení krátkého videa, které neotřele vysvětluje fyzikální jev.

Více informací na www.kdejinde.cz nebo na http://www.facebook.com/PracevCEZu

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Setkání k systémové podpoře inkluze

22:49 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Setkání k systémové podpoře inkluze

Další z řady setkání takzvaných individuálních projektů systémových, které jsou hrazeny z evropských…