Přetrvává doba krize, úspor a škrtů rozpočtů. Manažeři firem si však uvědomují, že průběžné vzdělávání a zvyšovaní kvalifikace zaměstnanců i jich samotných, představuje pro firmu konkurenční výhodu. Proto společnosti méně využívají externích agentur, vyjma certifikovaných oborů, a snaží se vést interní vzdělávaní takzvanou svépomocí. „Výrazným firemním trendem je budovat si vlastní lektorskou základnu ze svých lidí a obrazně řečeno kupovat si pouze okrajově to, co neumějí. Týká se to zejména školících oddělení velkých společností,“ potvrzuje z letité praxe lektorka PaedDr. Olga Medlíková specializující se právě na školení školitelů či jinými slovy trénink trenérů.
Školení vedou zaměstnanci
Školení tak v dnešní době častěji vedou kolegové ve firmách na seniorských pozicích. To potvrzují ve veřejně dostupných průzkumech samotní manažeři. Až 40 % jich uvádí, že i při neustálém snižování nákladů na rozvoj zaměstnanců se snaží nesnižovat počet interních vzdělávacích programů. „Ačkoli mají přednášející pracovníci know-how a dlouholetou praxi, často tyto znalosti neumějí předat dále. Právě proto je nutné, aby sami prošli školením a naučili se své vědomosti a znalosti předat poutavou formou kolegům zaměstnancům,“ vysvětluje lektorka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva