Firmy považují CzechTrade za instituci s největším přínosem pro export

11.12.2014 18:07

Z průzkumu, který mezi českými exportéry pro letošní ročník Exportní ceny DHL UniCredit zpracovala společnost NSG Morison, vyplývá, že více než třetina (33,85 %) dotázaných firem využívá při exportu do zahraničí služeb agentury CzechTrade. Polovina respondentů uvedla jako největší komplikaci při vstupu na zahraniční trhy místní byrokracii a neznalost jazyka. S řešením těchto problémů vývozcům pomáhá právě agentura CzechTrade prostřednictvím svých zahraničních zastoupení.

Firmy považují CzechTrade za instituci s největším přínosem pro export
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Celkem 30,77 % dotázaných firem se při exportu nespoléhá na žádnou externí pomoc nebo využívá osobních kontaktů. Účastníci šetření byli dotázáni také na překážky, se kterými se při vstupu na cizí trhy setkávají. Mezi nejčastěji zmiňované patří byrokracie, neznalost místních regulací, jazyková bariéra a nedůvěra vůči českým firmám. Většina respondentů (86,3 %) si uvědomuje nezbytnost marketingové komunikace pro úspěch v zahraničí, ale 46 % přiznává, že má v této oblasti rezervy.

„Důvěra, kterou nám oslovení exportéři projevili, nás velmi těší. Z průzkumu ale vyplývá, že by našich služeb měli využívat ve větší míře. Většině problémů, se kterými se při vstupu na cizí trhy setkávají, lze s  pomocí agentury CzechTrade snadno předejít,“ říká její generální ředitel Radomil Doležal.

Agentura disponuje mnoha pracovníky, kteří v zahraničí přímo působí a jednotlivé trhy detailně znají, takže může českým firmám nahradit chybějící osobní kontakty. Tito pracovníci také pomáhají překonat jazykové bariéry a místní byrokracii, např. cla, místní zákony a regulace, certifikace apod. CzechTrade jako státní agentura poskytuje českým firmám potřebnou záruku a zvyšuje jejich renomé v zahraničí. Také marketing a marketingová komunikace jsou pro úspěch v zahraničí nezbytné – spolu s agenturou se české firmy mohou zúčastnit veletrhů ze širokého spektra zemí a oborů a využít i dotace v rámci programu Společná účast na výstavách a veletrzích, případně prezentovat svoji firmu v adresáři exportérů v rámci Exportního klubu.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů. 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: Do záplavami postiženého Íránu dorazila česká humanitární pomoc

8:38 Ministerstvo zahraničí: Do záplavami postiženého Íránu dorazila česká humanitární pomoc

Do Teheránu doručil transportní letoun EADS Casa Armády České republiky humanitární pomoc české vlád…