Firmy považují CzechTrade za instituci s největším přínosem pro export

11.12.2014 18:07

Z průzkumu, který mezi českými exportéry pro letošní ročník Exportní ceny DHL UniCredit zpracovala společnost NSG Morison, vyplývá, že více než třetina (33,85 %) dotázaných firem využívá při exportu do zahraničí služeb agentury CzechTrade. Polovina respondentů uvedla jako největší komplikaci při vstupu na zahraniční trhy místní byrokracii a neznalost jazyka. S řešením těchto problémů vývozcům pomáhá právě agentura CzechTrade prostřednictvím svých zahraničních zastoupení.

Firmy považují CzechTrade za instituci s největším přínosem pro export
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Celkem 30,77 % dotázaných firem se při exportu nespoléhá na žádnou externí pomoc nebo využívá osobních kontaktů. Účastníci šetření byli dotázáni také na překážky, se kterými se při vstupu na cizí trhy setkávají. Mezi nejčastěji zmiňované patří byrokracie, neznalost místních regulací, jazyková bariéra a nedůvěra vůči českým firmám. Většina respondentů (86,3 %) si uvědomuje nezbytnost marketingové komunikace pro úspěch v zahraničí, ale 46 % přiznává, že má v této oblasti rezervy.

„Důvěra, kterou nám oslovení exportéři projevili, nás velmi těší. Z průzkumu ale vyplývá, že by našich služeb měli využívat ve větší míře. Většině problémů, se kterými se při vstupu na cizí trhy setkávají, lze s  pomocí agentury CzechTrade snadno předejít,“ říká její generální ředitel Radomil Doležal.

Agentura disponuje mnoha pracovníky, kteří v zahraničí přímo působí a jednotlivé trhy detailně znají, takže může českým firmám nahradit chybějící osobní kontakty. Tito pracovníci také pomáhají překonat jazykové bariéry a místní byrokracii, např. cla, místní zákony a regulace, certifikace apod. CzechTrade jako státní agentura poskytuje českým firmám potřebnou záruku a zvyšuje jejich renomé v zahraničí. Také marketing a marketingová komunikace jsou pro úspěch v zahraničí nezbytné – spolu s agenturou se české firmy mohou zúčastnit veletrhů ze širokého spektra zemí a oborů a využít i dotace v rámci programu Společná účast na výstavách a veletrzích, případně prezentovat svoji firmu v adresáři exportérů v rámci Exportního klubu.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

22:04 Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (…