Celkem 30,77 % dotázaných firem se při exportu nespoléhá na žádnou externí pomoc nebo využívá osobních kontaktů. Účastníci šetření byli dotázáni také na překážky, se kterými se při vstupu na cizí trhy setkávají. Mezi nejčastěji zmiňované patří byrokracie, neznalost místních regulací, jazyková bariéra a nedůvěra vůči českým firmám. Většina respondentů (86,3 %) si uvědomuje nezbytnost marketingové komunikace pro úspěch v zahraničí, ale 46 % přiznává, že má v této oblasti rezervy.
„Důvěra, kterou nám oslovení exportéři projevili, nás velmi těší. Z průzkumu ale vyplývá, že by našich služeb měli využívat ve větší míře. Většině problémů, se kterými se při vstupu na cizí trhy setkávají, lze s pomocí agentury CzechTrade snadno předejít,“ říká její generální ředitel Radomil Doležal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva