Měnící se nároky zákazníků nutí banky postupně měnit svoji strategii. Zákazníkům už dávno nestačí jen vybrat si peníze z bankomatu a další potřeby řešit na pobočce či po telefonu. Dnešní klienti chtějí stále častěji komunikovat přes sociální sítě, používat mobilní aplikace a další digitální nástroje. Tlak na banky, aby byly schopné nabídnout skutečně zákaznicky orientovaný přístup, se neustále zvyšuje. V řadě případů pro to ale banky nemají dostatečné nástroje. Příklon k zákaznicky orientovanému bankovnictví přitom potvrzují i další výzkumy. Podle loňského Bloomberg Businessweek* je právě takový přístup hlavní prioritou pro 81 procent největších bank.
Ve výzkumu The Forrester Wave: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014** nezávislé agentury Forrester Research byla porovnávána nabídka 8 největších poskytovatelů bankovního softwaru podle 74 různých kritérií zahrnujících kvalitu současné nabídky, správné nastavení strategie i současnou pozici na trhu. Společnost SAP se umístila mezi leadery trhu. „Společnost SAP spojuje hluboké zkušenosti v oblasti podnikových aplikací s nabídkou komplexních bankovních funkcí a nástrojů pro nastavení zákaznicky orientovaného přístupu v bankovních službách. K tomu přidává nejširší portfolio analytických a účetních nástrojů,“ konstatuje studie.
„Své hlavní aplikace si banky pořídily již před několika lety a ty postupně zastarávají. Proto bankovní domy nejsou vždy schopné adekvátně reagovat na potřeby zákazníků, kteří jsou stále náročnější,“ vysvětluje Miroslav Červenka, FSI Business Development Manager společnosti SAP. „Výměna hlavního bankovního systému je vždy spojena s určitým rizikem. Portfolio společnosti SAP proto zahrnuje jak hlavní bankovní systém, tak nadstavby umožňující rozšířit možnosti stávajících řešení a nabídnout klientům skutečně zákaznicky orientovaný přístup,“ doplňuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva