Generální ředitel DPP informoval vedení Prahy o vývoji při stavbě prodlouženého úseku metra A

26.02.2015 19:40

Generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Jaroslav Ďuriš informoval vedení Prahy - primátorku Adrianu Krnáčovou, náměstkyni primátorky Evu Kislingerovou a náměstka primátorky Petra Dolínka o aktuálním vývoji při stavbě prodlouženého úseku metra A. Stavební a investorské činnosti probíhají řádně podle nastavených harmonogramů a nic tak nebrání zahájení provozu metra v tomto úseku od 6. dubna 2015.

Generální ředitel DPP informoval vedení Prahy o vývoji při stavbě prodlouženého úseku metra A
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš se zároveň s vedením Prahy shodl na potřebě otevřít se zástupci ministerstva financí a ministerstva dopravy jednání o snížení korekce, a to nejen v zájmu Prahy, ale celé České republiky.

DPP již od samého počátku s udělením korekce ve výši 25% způsobilých výdajů nesouhlasil a opakovaně tvrdil, že nedostatky zjištěné při kontrolách zadávacích řízení na prodloužení trasy metra A (trasa V.A) nejsou takového rázu, aby odůvodňovaly takto vysokou korekci. Snížení korekce z 25% by mělo významný dopad na celkové vnímání projektu stavby prodlouženého úseku metra V.A a následně na další chystané projekty. Nedávná změna metodiky, kterou se v rámci celé EU čerpání prostředků z evropských fondů řídí, umožňuje v oprávněných případech Ministerstvu dopravy ke snížení korekce přistoupit.

DPP rovněž považuje za nutné uklidnit vedení Prahy, veřejnost a investory, že čerpání dotace, kterou DPP na dostavbu trasy A pražského metra získal, není ohroženo.

Jedná se o přidělený limit dotace z evropských fondů v celkové výši 287 mil Euro. Limit dotace je daný a schválený Evropskou komisí. Za předpokladu, že dojde ke snížení korekce, předpokládá DPP jeho čerpání v plné výši. 

„Generální ředitel DPP mě ujistil, že jsou plněny podmínky, za jakých jsme žádali o dotaci. Při jejím čerpání by tak neměly nastat výraznější komplikace, i proto budeme na toto téma hovořit se zástupci Evropské komise.,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky a radní pro dopravu.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 148 autobusových linek, 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2015 bylo ve vlastnictví společnosti 1 194 autobusů, 922 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví víc než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2015 celkem 10 799 zaměstnanců, z toho 4 191 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Víc informací o Dopravním podniku najdete na www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…