Ministerstvo pro následující rok plánuje například zrušení zastavování vlaků vyšší kategorie v České Třebové nebo úplné zrušení ranního vlaku IC 542, čímž bude zhoršena dopravní obslužnosti Pardubického kraje.
„Tímto rozhodnutím se vracíme k modelu z let 2013/2014 s tím, že znovu nemůžeme najít s úředníky ministerstva shodu. Naším hlavním argumentem pro zastavení vlaků v České Třebové je existující železniční uzel, kde se kříží několik hlavních tranzitních koridorů, ale také vybudování terminálu za více jak 330 milionů korun. Považujeme proto za důležité, aby byl terminál využíván a tato zásadní investice tak nepřišla vniveč,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Argumentace ministerských úředníků, že srovnatelná sídla mají horší dopravní obslužnost, je lichá. V Pardubickém kraji a zejména pak v jeho východní části je celá řada menších sídel, která mají tradiční spádovost právě do dopravního uzlu v České Třebové. Jedná se o věcný nikoliv politický problém, ale vzhledem k nemožnosti diskuse s úředníky bude nutné, aby byl řešen na politické úrovni,“ sdělil Martin Netolický

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva