Hospodářská komora: Dobrá zpráva pro kulturní a kreativní průmysl, obor získal podporu státu

29.11.2019 14:05

Hospodářská komora vítá krok ministerstev kultury a průmyslu a obchodu podporující kulturní a kreativní průmysl v ČR. Memorandum o spolupráci mezi oběma resorty při vytváření strategie rozvoje a podpory kulturního a kreativního průmyslu, které se stávají jednou z vládních priorit, podepsali ministři Lubomír Zaorálek a Karel Havlíček.

Hospodářská komora:  Dobrá zpráva pro kulturní a kreativní průmysl, obor získal podporu státu
Foto: HK ČR
Popisek: Hospodářská komora České republiky

Na memorandum navázala odborná konference Power of Culture v pražském Uměleckoprůmyslovém muzeu, jejímž tématem bylo právě budoucí propojení kulturního a kreativního průmyslu s ekonomikou.

„Jsme velmi rádi, že si vláda uvědomuje potenciál kulturního a kreativního průmyslu a chce se s partnery podílet na jeho budoucím rozvoji. Za stěžejní považujeme příslib vytvoření pracovní skupiny na pomezí obou resortů, která bude kontaktním centrem pro nás jako zástupce podnikatelů i další subjekty státní správy,“ říká předsedkyně Sekce kulturního a kreativního průmyslu Hospodářské komory Marie Fianová.

Hospodářská komora je prostřednictvím sekce připravena podílet se na finalizaci strategie podpory kulturního a kreativního průmyslu i na důkladném zmapování tohoto oboru v České republice, který mj. vytváří významný počet pracovních pozic. V současné době generuje kreativní ekonomika nejvyšší počet pracovních míst pro občany Evropské unie ve věku 15 do 29 let.

Sekce kulturního a kreativního průmyslu funguje v rámci Hospodářské komory od roku 2017. Jejími členy jsou profesní asociace reprezentující většinu subjektů na trhu. Odvětví zde zastupuje filmový průmysl (Asociace producentů v audiovizi Unie filmových distributorů), hudební průmysl (Národní federace hudebního průmyslu, IFPI), herní průmysl (Asociace českých herních vývojářů), animace (Asociace animovaného filmu), reklama a PR (Asociace komunikačních agentur, Asociace PR agentur), výzkumné agentury (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění) nebo televizní vysílatelé (Asociace komerčních televizí). Mezi spolupracující subjekty patří Česká protipirátská unie, Česká fintech asociace, Unie vydavatelů nebo rádiová asociace APSV.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Povodí Moravy opravilo koryto Lejtny v Bratčicích

22:45 Povodí Moravy opravilo koryto Lejtny v Bratčicích

Povodí Moravy, s. p. dokončilo opravu více než 800 m dlouhého úseku vodního toku Lejtna v Bratčicích…