Záměr komunistických poslanců omezit propagaci bankovních a nebankovních půjček ve sdělovacích prostředcích – a chránit tak spotřebitele – může mít v konečném důsledku naprosto opačný efekt. Pokud bude občanům odepřena možnost srovnání bankovních a nebankovních produktů na základě informací v mediálním prostoru, přijdou o současnou možnost se na trhu úvěrů a půjček snadno orientovat.
Současný poslanecký návrh navíc nevychází z jakékoliv analýzy současného trhu nebo výzkumu, který by negativní dopady reklamy na půjčky jakkoliv dokumentoval a dokládal. Oblast reklamy je navíc již v současné době regulována tak, aby nemohlo docházet ke klamavým praktikám, kdy na etickou nezávadnost reklamního obsahu dohlíží Rada pro reklamu.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




