Hospodářská komora má pochybnosti o korektnosti mýtného tendru. Je ohrožen veřejný zájem

16.6.2017 3:20 odp.

Úřední svévole ministerstva dopravy, ignorace posudků a přehlížení zájmů veřejnosti včetně podnikatelů v silniční dopravě při přípravě mýtného tendru vytváří pochybnosti o korektnosti 29miliardové zakázky vyhlášené ministerstvem dopravy, varují dopravní experti Hospodářské komory.

Hospodářská komora má pochybnosti o korektnosti mýtného tendru. Je ohrožen veřejný zájem
Foto: Archiv
Popisek: Hospodářská komora - logo

„Máme pochybnosti o tom, zda takto utajovaná příprava zadávacího řízení proběhla korektně a bez ohrožení veřejného zájmu,“ upozorňuje předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp.

Podmínky tendru totiž nebyly vůbec konzultovány s veřejností. Na podezřelý postup ministerstva dopravy upozorňoval už v listopadu loňského roku prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. V dopise adresovaném předsedovi vlády Dlouhý vyjádřil znepokojení nad tím, že zpoplatnění a rozšíření mýta po roce 2019 ministerstvo dopravy nepředložilo k řádnému připomínkovému řízení, tedy projednání a diskusi s veřejností, zejména se zástupci podnikatelů v silniční dopravě. Těch se přitom novinka dotýká nejvíce. Dopis tehdy zůstal bez odpovědi.

Ministerstvo dopravy přitom počítá s tím, že od roku 2019 rozšíří mýto o dalších 900 kilometrů silnic první třídy. Takový krok ale Hospodářská komora považuje za zbytečný. Také posudek společnosti Deloitte jednoznačně doporučoval, aby se mýto optimálně rozšířilo pouze o 474,1 km na silnicích první třídy s tím, že by to měly být výhradně úseky, které nahrazují chybějící úseky dálnic.

Další postup ministerstva i vlády, která záměr ministerstva vzala na vědomí, byl údajně opřen o koaliční jednání. To však rovněž nemohla veřejnost sledovat a vyjádřit se k němu.

„Není teď například jasné, zda připravované rozšíření mýta na silnicích první třídy pokryje svými výnosy vynaložené náklady, zdali toto rozšíření přispěje k tomu, aby zpoplatněné úseky pozemních komunikací byly méně objížděny přes města a obce, či zda naopak toto objíždění ještě nezesílí se všemi negativními důsledky na průjezdnost a technický stav komunikací nižší úrovně. Nejasný je také, jakým způsobem do poptávaného budoucího systému mýta budou zahrnuté současné mýtné kapacity,“ vysvětluje Šíp.
 

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Připouštíte, že policie někdy selže

V poslední době je to bohužel čím dál častější jev. Vy za ním vidíte generační obměnu. Co ale třeba vyčerpanost policistů? Podle mě jich máme málo. Není třeba vyřešit i toto? A co třeba jejich financování?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČVUT: Dvě stě studentů z celého světa se na Fakultě elektrotechnické učí létat s drony

19:27 ČVUT: Dvě stě studentů z celého světa se na Fakultě elektrotechnické učí létat s drony

Brazílie, Mexiko, Spojené státy americké, Jižní Korea, Japonsko, Spojené arabské emiráty, Indie, Nig…