Hospodářská komora má pochybnosti o korektnosti mýtného tendru. Je ohrožen veřejný zájem

16.06.2017 15:20 | Zprávy

Úřední svévole ministerstva dopravy, ignorace posudků a přehlížení zájmů veřejnosti včetně podnikatelů v silniční dopravě při přípravě mýtného tendru vytváří pochybnosti o korektnosti 29miliardové zakázky vyhlášené ministerstvem dopravy, varují dopravní experti Hospodářské komory.

Hospodářská komora má pochybnosti o korektnosti mýtného tendru. Je ohrožen veřejný zájem
Foto: Archiv
Popisek: Hospodářská komora - logo

„Máme pochybnosti o tom, zda takto utajovaná příprava zadávacího řízení proběhla korektně a bez ohrožení veřejného zájmu,“ upozorňuje předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp.

Podmínky tendru totiž nebyly vůbec konzultovány s veřejností. Na podezřelý postup ministerstva dopravy upozorňoval už v listopadu loňského roku prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. V dopise adresovaném předsedovi vlády Dlouhý vyjádřil znepokojení nad tím, že zpoplatnění a rozšíření mýta po roce 2019 ministerstvo dopravy nepředložilo k řádnému připomínkovému řízení, tedy projednání a diskusi s veřejností, zejména se zástupci podnikatelů v silniční dopravě. Těch se přitom novinka dotýká nejvíce. Dopis tehdy zůstal bez odpovědi.

Ministerstvo dopravy přitom počítá s tím, že od roku 2019 rozšíří mýto o dalších 900 kilometrů silnic první třídy. Takový krok ale Hospodářská komora považuje za zbytečný. Také posudek společnosti Deloitte jednoznačně doporučoval, aby se mýto optimálně rozšířilo pouze o 474,1 km na silnicích první třídy s tím, že by to měly být výhradně úseky, které nahrazují chybějící úseky dálnic.

Další postup ministerstva i vlády, která záměr ministerstva vzala na vědomí, byl údajně opřen o koaliční jednání. To však rovněž nemohla veřejnost sledovat a vyjádřit se k němu.

„Není teď například jasné, zda připravované rozšíření mýta na silnicích první třídy pokryje svými výnosy vynaložené náklady, zdali toto rozšíření přispěje k tomu, aby zpoplatněné úseky pozemních komunikací byly méně objížděny přes města a obce, či zda naopak toto objíždění ještě nezesílí se všemi negativními důsledky na průjezdnost a technický stav komunikací nižší úrovně. Nejasný je také, jakým způsobem do poptávaného budoucího systému mýta budou zahrnuté současné mýtné kapacity,“ vysvětluje Šíp.
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Jan Lipavský byl položen dotaz

Mír na Ukrajině

Proč myslíte, že by USA při snaze vyjednat mír, což se jí teda zatím absolutně nedaří, měla být povinna to řešit i s EU, která se v případě uzavření míru ukázala ještě víc neschopná než USA?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VLS darovaly stovky vánočních stromků

22:03 VLS darovaly stovky vánočních stromků

Dětské domovy, mateřské a základní školy, azylové domy či domovy pro seniory. To byly adresy, kde se…