Průměrná úspěšnost studentů v odpovědích na testovací otázky v šesti tematických kategoriích byla stejně jako v minulém ročníku 43 % i přesto, že dramaticky, o celou polovinu, narostl počet účastníků. Celkově se letos soutěže zúčastnilo rekordních 15 000 studentů ze čtvrtiny středních škol z celé ČR. To byl více než trojnásobek počtu účastníků premiérového ročníku před dvěma lety.
„Stejně jako v minulých letech se studenti nejlépe orientovali v otázkách směřujících na aktuální ekonomické dění, největší mezery měli naopak v základní ekonomické teorii,“ komentoval výsledky III. ročníku Ekonomické olympiády autor testů a předseda správní rady INEV Pavel Potužák.
„Dvě třetiny studentů například správně zodpověděly otázku na aktuální míru inflace. Hůře si však studenti vedli při otázkách zaměřených na výši českého HDP, velikost státního rozpočtu či vládního dluhu. Je zajímavé, že přes 70 procent studentů bylo schopno správně spočítat příklady na jednoduché úročení. Pokud se však jednalo o úročení složené, úspěšnost klesla k 30 procentům,“ dodal Pavel Potužák.
Ekonomická olympiáda, jako vlajkový projekt INEV, přispívá k rozvíjení znalostí studentů a k jejich lepší orientaci v základních ekonomických a finančních otázkách. Mimo to poskytuje cenný obraz o úrovni ekonomické a finanční gramotnosti středoškoláků napříč celou republikou.
Otázky zkoumající finanční gramotnost studentů, která je nepostradatelná pro praktický život, letos nově tvořily plnou jednu pětinu soutěžního testu. Na tyto otázky přišlo celkově 49 % správných odpovědí, což dává do budoucna velký prostor pro zlepšení. Například jen 22 % studentů umí správně spočítat reálnou úrokovou míru, tj. výši úrokové míry po odečtení míry inflace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva