Koncem července jsme realizovali mystery návštěvy v 60 pobočkách cestovních kanceláří v ČR a SR a následně jsme analyzovali celkem 200 nabídek. Vždy jsme si nechali spontánně doporučit, kam bychom mohli odjet příjemně relaxovat s rozpočtem 35.000 Kč (1400 €) pro dvě osoby.
Až 36% nabídek českých cestovních kanceláří nás odkazovalo na řecké ostrovy, nejčastěji Krétu a Rhodos. Slovenské cestovní kanceláře nejčastěji nabízely Bulharsko a jeho Sluneční pobřeží (31% nabídek). Druhou nejčastěji nabízenou destinací českými a slovenskými cestovními kancelářemi bylo Turecko (s podílem nabídek 17%), hlavně oblast Alanye (viz Obrázek 1).
Co se týče způsobu nabízení dovolené, největším rozdílem mezi Českou republikou a Slovenskem byla prezentace ceny. Zatímco české cestovní kanceláře vůbec nezmiňovaly možnost slevy, na Slovensku nějakou slevu z celkové ceny obsahovalo až 60% nabídek. K nabídkám slev se vyjádřila Barbara Hrabalová, Executive Director Ipsos CEM: „Z obchodního hlediska je správné, že prodejci cestovních kanceláří nenabízejí slevy hned sami od sebe. Bohužel to ovšem bývá běžnou praxí – prodejci leckdy použijí slevu hned jako první argument, bez toho, aby se pokusili zákazníka přesvědčit jinak, například lepšími službami, vyšší kvalitou hotelu nebo argumenty, které jsou připraveny přímo zákazníkovi na míru. Setkáváme se i s tím, že nabídnou slevu, ale zákazníkovi se o tom nezmíní - tzn. bez toho, aby ji zákazníkovi „prodali“.“
Z výsledků agentury Ipsos také vyplynulo, že úroveň služeb cestovních kanceláří v Čechách je vyrovnanější než na Slovensku. Tam se zákazník častěji setkává se situacemi, které velmi pozitivně nebo naopak velmi negativně ovlivňují vnímání jejich služeb. Další zajímavostí je fakt, že slovenské cestovní kanceláře spontánně nabízejí vyšší standard ubytování než české - ovšem také za vyšší cenu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva