Ipsos: České CK nejčastěji spontánně nabízely Řecko, slovenské Bulharsko

12.09.2013 9:44 | Zprávy

Češi i Slováci jsou vzhledem k aktuální ekonomické situaci při výběru dovolené spíše konzervativní - tráví ji buď doma nebo ve svých oblíbených destinacích v Chorvatsku nebo Bulharsku. Co se stane, když se rozhodnou, že by někam vycestovali, ale nevědí přesně kam, jsme zjišťovali v rámci průzkumu Ipsos Mystery Snapshots.

Ipsos: České CK nejčastěji spontánně nabízely Řecko, slovenské Bulharsko
Foto: Ipsos
Popisek: Ipsos

Koncem července jsme realizovali mystery návštěvy v 60 pobočkách cestovních kanceláří v ČR a SR a následně jsme analyzovali celkem 200 nabídek. Vždy jsme si nechali spontánně doporučit, kam bychom mohli odjet příjemně relaxovat s rozpočtem 35.000 Kč (1400 €) pro dvě osoby.

Až 36% nabídek českých cestovních kanceláří nás odkazovalo na řecké ostrovy, nejčastěji Krétu a Rhodos. Slovenské cestovní kanceláře nejčastěji nabízely Bulharsko a jeho Sluneční pobřeží (31% nabídek). Druhou nejčastěji nabízenou destinací českými a slovenskými cestovními kancelářemi bylo Turecko (s podílem nabídek 17%), hlavně oblast Alanye (viz Obrázek 1).

Co se týče způsobu nabízení dovolené, největším rozdílem mezi Českou republikou a Slovenskem byla prezentace ceny. Zatímco české cestovní kanceláře vůbec nezmiňovaly možnost slevy, na Slovensku nějakou slevu z celkové ceny obsahovalo až 60% nabídek. K nabídkám slev se vyjádřila Barbara Hrabalová, Executive Director Ipsos CEM: „Z obchodního hlediska je správné, že prodejci cestovních kanceláří nenabízejí slevy hned sami od sebe. Bohužel to ovšem bývá běžnou praxí – prodejci leckdy použijí slevu hned jako první argument, bez toho, aby se pokusili zákazníka přesvědčit jinak, například lepšími službami, vyšší kvalitou hotelu nebo argumenty, které jsou připraveny přímo zákazníkovi na míru. Setkáváme se i s tím, že nabídnou slevu, ale zákazníkovi se o tom nezmíní - tzn. bez toho, aby ji zákazníkovi „prodali“.“

Z výsledků agentury Ipsos také vyplynulo, že úroveň služeb cestovních kanceláří v Čechách je vyrovnanější než na Slovensku.  Tam se zákazník častěji setkává se situacemi, které velmi pozitivně nebo naopak velmi negativně ovlivňují vnímání jejich služeb. Další zajímavostí je fakt, že slovenské cestovní kanceláře spontánně nabízejí vyšší standard ubytování než české - ovšem také za vyšší cenu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

AI

Umělá inteligence je na jednu stranu dobrá věc, ale nemyslíte, že je i dost nebezpečná? Řeší někdo, jak zabránit tomu, aby o nás neshromažďovala zejména osobní data, která pak půjde zneužít? Děkuji za odpověď. Klára

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Červená není doporučení, ale povinnost zastavit

11:27 Policie ČR: Červená není doporučení, ale povinnost zastavit

Jízda na červený signál patří k nejzávažnějším dopravním přestupkům.