Mediální dům Empresa media vylepšil meziročně své hospodaření o více než 60 milionů a skončil v zisku 23,5 milionu korun (v roce 2012 skončila EMPRESA MEDIA ve ztrátě 37,7 mil. Kč). Velmi dobře se vedlo i klíčové investici této mediální skupiny - televizi Barrandov, kterou EMPRESA MEDIA koupila v květnu 2013. I přesto, že v tomto roce ještě televize nebyla po celý rok plně pod kontrolou Jaromíra Soukupa, se podařilo snížit její ztrátu o více než 300 milionů korun, a to hlavně ve druhé polovině roku 2013. Televizní stanice Barrandov sice skončila v loňském roce ještě ve ztrátě 32,7 milionů korun, ale jedná se dramatické vylepšení situace oproti předchozímu roku (v roce 2012 skončilo hospodaření ztrátou 333 mil. Kč). Tržby EMPRESA MEDIA dosáhly výše 303 milionu Kč (oproti roku 2012 se navýšili o 51 mil. Kč, což znamená nárůst o 20 %). Tržby TV Barrandov dosáhly výše 407 milionu Kč, přičemž i přes změněnou metodiku účtování došlo k navýšení tržeb 15 milionu Kč. Oproti tomu náklady TV Barrandov klesly o 316 milionu Kč). Celkové tržby skupiny EMPRESA MEDIA (včetně TVB a ostatních dceřiných společností EMPRESY) dosáhly výše 859 milionu Kč. EMPRESA MEDIA očekává souhrnné tržby za rok 2014 ve výši 1,3 mld. Kč.
Dobrou zprávou pro majitele není jen samotné zlepšení hospodaření společnosti Empresa Media, ale především změna struktury příjmů tohoto vydavatelského domu ve prospěch digitálních a elektronických médií. Zatímco v roce 2012 byl podíl příjmů z prodeje digitálních a elektronických produktů ještě na úrovni 20 procent, tak v roce 2013 již dosáhovaly 36 procent. Empresa Media tak nejenže velmi názorně dokazuje výhody integrace redakcí, kdy redaktoři v tomto mediálním domě již běžně pracují jak pro tištěná, elektronická, tak i digitální média, ale především to, že se jí daří reagovat na změnu situace na trhu. Pozitivním trendem je i výrazný meziroční nárůst příjmů z prodeje reklamního prostoru v produktech tohoto vydavatelství. Ten, podle dat Admosphere, přesáhl 10 procent, a to i přesto, že celkové investice do tiskových médií v loňském roce klesaly. Velmi slibný má tento mediální dům i začátek letošního roku. Meziroční nárůst investic do nákupu reklamního prostoru v jeho produktech za první čtvrtletí dosahuje dokonce 46 procent.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva