Jihomoravský kraj: Poskytovatelům sociálních služeb pomáhají Regionální karty

20.12.2018 16:57

Podpora poskytovatelů sociálních služeb pomocí zavádění tzv. Regionálních karet sociálních služeb Jihomoravského kraje patří k hlavním cílům projektu Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji IV“, který od 1. září 2017 do 30. června 2020 realizuje Odbor sociálních věcí Jihomoravského kraje.

Jihomoravský kraj: Poskytovatelům sociálních služeb pomáhají Regionální karty
Foto: Jihomoravský kraj
Popisek: Jihomoravský kraj

Regionální karty sociálních služeb Jihomoravského kraje podrobně definují obsah všech realizovaných sociálních služeb skrze potřeby uživatelů. Sociální služby, které jsou takto podrobně popsány a vymezeny prostřednictvím těchto konkrétních potřeb uživatelů, s kterými jim sociální služba svými činnostmi pomůže, mohou lépe informovat o své činnosti potenciální zájemce, ale i stávající uživatele. „Cílem je napomoci větší transparentnosti, dávat jasný obraz o činnosti služby veřejnosti, nejen těmto osobám, ale i spolupracujícím subjektům.

Zavádění Regionálních karet uskutečňujeme postupně od listopadu 2017 formou metodických setkání s poskytovateli sociálních služeb, jejímž prostřednictvím jsou představeny a projednány Regionální karty Jihomoravského kraje a vyžadované principy poskytování sociálních služeb. Metodická setkání jsou realizována pro sociální služby zařazené do krajské sítě a pro zadavatele těchto služeb – pracovníky Jihomoravského kraje, jednotlivých obcí s rozšířenou působností a zástupců okresních týmů,“ řekl náměstek hejtmana Marek Šlapal.

Regionální karty definují, v čem může služba uživatele podpořit, co společně s ním bude řešit. Stávají se tak nástrojem vedoucím k větší transparentnosti a dávají jasný obraz o činnosti služby. Kromě toho umožní kontrolu efektivity služeb a zároveň mapování potřeb pro účely plánování. Slouží také k informování veřejnosti, potenciálních zájemců a spolupracujících subjektů o obsahu činnosti sociálních služeb (o tom, s čím služba uživateli pomůže, jaká témata je s ním připravena řešit).

„Jsou rovněž pomůckou poskytovatelů při sjednávání a poskytování služby – nástrojem pro zjišťování potřeb uživatele a sestavování individuálního plánu, následně pak pro jeho vyhodnocování a aktualizaci a pomáhají k měření dopadů činnosti sociální služby,“ uvedl náměstek Šlapal. Jak dodal, přehled potřeb uživatelů je dobrým východiskem pro nastavení provozu a personálního obsazení služby.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

SŽDC: Uhlířské Janovice mají opravenou výpravní budovu

18:05 SŽDC: Uhlířské Janovice mají opravenou výpravní budovu

V železniční stanici Uhlířské Janovice na Kutnohorsku se dnes uskutečnila slavnostní prezentace opra…