Jihomoravský kraj je druhým turisticky nejnavštěvovanějším místem České republiky

14.02.2017 18:01

Přes 1,6 milionu návštěvníků zavítalo v roce 2016 do Jihomoravského kraje. Více turistů navštívilo jen Prahu (7 milionů). Pokud by se brala v úvahu pouze návštěvnost rezidentů (tedy osob, které na daném území platí daně), první místo patří bezesporu jižní Moravě s téměř 1,1 milionem turistů. Oproti roku 2015 došlo celkově k jejich nárůstu v Jihomoravském kraji o 7,2 %.

Jihomoravský kraj je druhým turisticky nejnavštěvovanějším místem České republiky
Foto: kr-jihomoravsky.cz
Popisek: Jihomoravský kraj

Nejraději na jižní Moravu jezdí návštěvníci ze sousedních zemí, jejich největší podíl tvoří ti ze Slovenska (97 tisíc), Polska (88 tisíc), Německa (64 tisíc) a v neposlední řadě také z Rakouska (36 tisíc), jejich počet se rok od roku zvyšuje. Jihomoravský kraj láká také návštěvníky z Litvy, Velké Británie i Asie. 

„Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava v posledních třech letech výrazně spolupracuje se zahraničním zastoupením CzechTurismu v Soulu. Jsme rádi, že se význam této spolupráce odráží i ve statistických údajích. Počet turistů z Jižní Koreje, kteří k nám na jižní Moravu přijíždějí, se oproti předcházejícímu roku zvýšil o 25 %. Výrazný nárůst jsme také zaznamenali u návštěvníků z Německa, kterých letos přijelo o 25 % více,“ uvedla Zuzana Vojtová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava.Jihomoravský kraj nabízí svým návštěvníkům rozmanité možnosti vyžití v podobě kulturních akcí, památek, přírodních zajímavostí, sportu i zábavy. Největší z těchto turistických lákadel jsou zastřešeny pod značkou Top výletní cíle Jižní Moravy. Turisté si oblíbili především vynikající jihomoravská vína, která jsou symbolem této oblasti a součástí její kultury. Oblíbené jsou především Moravské vinařské stezky i kouzelné vinné sklípky.

Mnozí návštěvníci si tento kraj zamilovali a pravidelně se sem vracejí. Brno a okolí s celkovým počtem 727 tisíc hostů bylo v roce 2016 nejnavštěvovanější oblastí, následovala oblast Pálavy a Lednicko-valtického areálu (500 tisíc), dále Znojemsko a Podyjí (166 tisíc), Moravský kras (125 tisíc) a Slovácko (124 tisíc). Turisticky atraktivní je také Aqualand Moravia (700 tisíc návštěvníků), Státní zámek Lednice (431 tisíc), Zoo Brno (307 tisíc) či VIDA! science centrum (232 tisíc).

Již tradičně se nejvíce návštěvníků do Jihomoravského kraje sjíždí na Moto GP, Znojemské a Pálavské vinobraní, přehlídku ohňostrojů Ignis Brunensis i rekonstrukci bitvy u Slavkova. Rok 2016 se nesl i v duchu ocenění. Na veletrhu Regiontour získala čtyřdenní poznávací cesta Po stopách Lucemburků na jižní Moravě ocenění za nejlepší turistický produkt České republiky roku 2016.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČD - Telematika slaví 30 let, více se chce zaměřit na zákazníky ze státní správy a kyberbezpečnost

19:15 ČD - Telematika slaví 30 let, více se chce zaměřit na zákazníky ze státní správy a kyberbezpečnost

V polovině dubna oslavila společnost ČD - Telematika již 30 let fungování. V posledních letech přito…