Jízdní kola ŠKODA - start úspěšné značky

29.06.2013 18:29 | Zprávy

Od výrobce jízdních kol k mezinárodně úspěšné automobilce. Úspěšná historie značky ŠKODA odstartovala v roce 1895 výrobou jízdních kol Slavia.

Jízdní kola ŠKODA - start úspěšné značky
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Desetiletý sponzoring Tour de France a podpora dalších akcí, souvisejících s cyklistikou, jsou výrazem mimořádného vztahu automobilky ŠKODA k mobilitě na dvou kolech. Historie podniku se začala psát prosinci 1895. Václav Laurin a Václav Klement založili v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol – čtyři roky před uvedením prvního motocyklu a deset let před uvedením prvního automobilu.

ŠKODA jako jedna z nejstarších automobilek na světě zahájila svou úspěšnou historii výrobou jízdních kol. „V Mladé Boleslavi byli na konci předminulého století naši zakladatelé Laurin a Klement skutečnými průkopníky mobility,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„Jejich skvělý řemeslný um a inženýrský duch byly zdrojem mnoha dalekosáhlých vynálezů. Díky jejich vášni pro techniku a neustálému hledání lepších řešení se uskutečňovaly sny a mobilitě. S výrobou jízdních kol a později i motocyklů a automobilů se stali pionýry své doby,“ dodává Vahland.

Laurin a Klement byli dva průkopníci mobility. Jejich závod na výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi se stal základním kamenem dlouhé tradice automobilky. Jelikož nenašli jízdní kolo, které by odpovídalo jejich nárokům na kvalitu, pustili se v roce 1895 do díla sami. Napřed v pronajaté dílně jízdní kola opravovali a vylepšovali, brzy však začali vyrábět kola vlastní a prodávat je pod značkou Slavia.

Díky obchodnickému duchu Václava Klementa a technickému talentu vyučeného mechanika jízdních kol Václava Laurina se dařilo sortiment postupně rozšiřovat. Na reklamním plakátu firmy Laurin&Klement z konce 19. století se píše: „Továrna velocipedů Slavia jest jediný tuzemský závod, který následkem dokonalosti výrobků svých za tyto 2 roky ručí.“ Od roku 1899 pak firma L&K vyráběla motocykly a od roku 1905 pak i první automobil - model Voiturette A. V roce 1925 se firma L&K spojila s koncernem ŠKODA.

„S jejich nadšením a pílí v oblasti výroby vozů Laurin a Klement nepochybně položili základní kámen úspěchu značky ŠKODA,“ říká šéf značky ŠKODA Winfried Vahland. „Náš sponzoring Tour de France a naše podpora cyklistiky jsou mimořádným důkazem pevného sepjetí s našimi kořeny.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Evropská unie si z našich peněz dělá bankomat

Souhlasím s tím, co tvrdíte, bohužel situace u nás je podle mě stejná. Stát podle mě není dobrý hospodář a nač u nás potřebujeme tolik politiků za takové peníze? Vždyť o řadě z vás není ani slyšet a řada z vás si práce poslance plete s cestovkou. Nebo to tak podle vás není?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MPO: Další postup při zavádění AI Aktu

22:08 MPO: Další postup při zavádění AI Aktu

Česká delegace na jednání Rady pro telekomunikace v Lucemburku podpořila Doporučení Rady k plánu EU …