Dne 16. 4. 2015 obdržely všechny starostky a starostové v ČR prostřednictvím datových schránek informativní dopis ministryně práce a sociálních věcí Michaely Marksové, na jehož obsahu spolupracovalo MPSV, MV ČR a ÚP ČR.
Ministerstvo práce a sociálních věcí ani Úřad práce ČR nemá žádné kompetence zavazovat obce v samostatné působnosti metodikou určující, jakým způsobem udělovat nebo neudělovat souhlas. V dopise tedy byla popsána procedura udělování souhlasu obce. Podstatné je, aby obce respektovaly obecnou právní zásadu a ve stejných případech rozhodovaly totožně. MPSV ve spolupráci s MV ČR připravilo pro obce vzor závazného stanoviska, aby měly informaci, v jaké formě by měl být souhlas udělován. Dále byl připraven a rozeslán také vzorový formulář žádosti, kterou bude obcím doručovat Úřad práce.
S Ministerstvem vnitra bylo konzultováno, kdo bude udělovat souhlas/nesouhlas obcí. Bylo stanoveno, že výstupním dokumentem má být závazné stanovisko a že tuto problematiku bude řešit rada či starosta obce (starosta pouze v těch obcích, kde se rada nevolí), pokud si tuto pravomoc nevyhradí zastupitelstvo. Případně je též možné, aby rada obce tuto pravomoc svěřila starostovi nebo obecnímu úřadu. Pokud má tedy rada obce problémy reagovat bezodkladně na žádosti Úřadu práce ČR ohledně udělení souhlasu/nesouhlasu, může tuto pravomoc svěřit jiným činitelům. Příslušným orgánem v rámci přezkumného řízení bude krajský úřad. Úřad práce ČR bude obce žádat o souhlas písemně a v rámci každé žádosti o doplatek na bydlení. Vzhledem k tomu, že je vázán mlčenlivostí, bude moci sdělit pouze jméno klienta a jeho adresu.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


