Kancelář ombudsmanky se ohlédla za dvaceti lety svého fungování a poprvé otevřela dveře veřejnosti

13.12.2019 15:49 | Zprávy

Rok 2020 bude dvacátým rokem existence instituce ombudsmana. Kancelář veřejného ochránce práv proto otevřela své dveře veřejnosti. Formou přednášek a zážitků lidem ukazuje, co všechno se jí za dvě dekády podařilo změnit k lepšímu – od nepříznivých osudů jednotlivců až po systémové problémy.

Kancelář ombudsmanky se ohlédla za dvaceti lety svého fungování a poprvé otevřela dveře veřejnosti
Foto: ochrance.cz
Popisek: Veřejný ochránce práv - logo

Poslanecká sněmovna přijala zákon o veřejném ochránci práv 8. prosince roku 1999, tedy přesně před dvaceti lety. Kancelář ombudsmanky se proto rozhodla využít tohoto výročí k ohlédnutí za těmi nejvýznamnějšími přínosy úřadu pro českou společnost, spravedlnost a demokracii.

V prvním roce fungování úřadu Kancelář veřejného ochránce práv obdržela přibližně šest tisíc podnětů, ze kterých byla pouze polovina v působnosti. Dnes už lidé lépe rozumí tomu, co ombudsman dělá. Kancelář dostává ročně více než osm tisíc podnětů a sedmdesáti procenty z nich se může zabývat. Za celou dobu existence úřadu ombudsman dostal téměř 130 tisíc podnětů k šetření. „V případě, že úřad v daném případě pochybil, tak po upozornění od ombudsmana v naprosté většině případů napravil své jednání. K sankci, tedy nejvážnějšímu opatření, ombudsman musel přistoupit jen ve dvou procentech ze všech šetření,“ řekla ředitelka právní sekce Petra Zdražilová.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Co by měl Babiš udělat, abyste byli spokojení?

Mě to přijde tak, že ať by udělal cokoliv, tak stejně budete mít nějaký problém. A kdyby bylo ANO bez Babiše, tak byste se na něj dívali jinak a třeba s ním i spolupracovali? Děkuji za odpověď. Jana

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

19:28 HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

Telefonní centrum tísňového volání 112 je připravené od 1. ledna 2026 přijímat hlášení nejen ze stáv…