Linka slouží jako první, trvale dostupná krizová pomoc pro osoby nacházející se v obtížné životní situaci. Tým odborníků Linky důvěry nepřetržitě sedm dní v týdnu umožňuje volajícím mnohdy získat jen odstup či náhled, prvotní orientaci v tíživém stavu, popřípadě je nasměruje na další možné formy pomoci.
Jako svou příspěvkovou organizaci linku plně financuje Moravskoslezský kraj, a to z prostředků státní dotace i samotného krajského rozpočtu. Pro letošní rok počítá s více než 1,5milionovými náklady na její provoz.
„Naši pracovníci zvedli za těch dvacet let telefon přibližně 34tisíckrát. Lidé se na nás obracejí s nejrůznějšími problémy od finančních, pracovních, přes vztahové doma či v práci, zdravotní potíže své i blízkých, kdy se cítí být hodně sami, až po pocity, že jejich situace není řešitelná jinak než sebevraždou. Většinou si volající potřebují o své situaci promluvit s někým, kdo jim bude naslouchat, nebude je hodnotit, dá jim kompetentní zpětnou vazbu, a společně vymyslí nějakou variantu, jak se z dané situace dostat, jak ji lépe snášet, kam se obrátit o další pomoc,“ uvedla vedoucí Linky důvěry Karviná Blanka Falcníková.
Dodala, že na karvinské lince důvěry pracují odborníci vyškolení v krizové intervenci. „Jsou to externí pracovníci sloužící v nepřetržitém provozu, kteří jsou základní profesí psychologové, psychoterapeuti, sociální pracovníci, speciální pedagogové. V týmu je nás celkem osmnáct,“ upřesnila Blanka Falcníková s tím, že problémy lidí, které se na lince řeší, jsou podobné těm před dvaceti lety, počet volajících ale roste.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva