„Spuštění kampaně reaguje na zájem organizací, které se chtěly zapojit do kampaně Fairtradových měst. Zároveň ale nesplňovaly parametry, které jsou pro města, školy či církevní jednotky nastaveny,“ vysvětluje Hana Chorváthová z platformy Fairtrade Česká republika.
Kampaň je určena pro nekomerční subjekty. Ty budou moci používat titul Místní podporovatel fair trade po podepsání takzvané Deklarace podpory fair trade, ve které vyjádří, jakými konkrétními způsoby se do rozvoje fair trade zapojí. Může to být například používání fairtradových produktů pro vlastní spotřebu, pořádání osvětových akcí zaměřených na fair trade, informování místních médií o aktivitách na podporu fair trade či využívání fairtradových kritérií při zadávání veřejných zakázek.
O zapojení do kampaní Fairtradových měst, škol a církví a nově i místních podporovatelů fair trade je velký zájem. „Neustále se nám hlásí knihovny nebo ekologická centra, která již fair trade podporují a chtějí třeba na svých webových stránkách zveřejnit, že jsou do kampaně zapojeny. Je tedy zřejmé, že povědomí o fair trade se neustále zvyšuje,“ uvádí Hana Chorváthová z Fairtrade Česká republika.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva