Krajský soud zastavil rozvoj letiště Václava Havla, Středočeský kraj s tím nesouhlasí

23.08.2013 13:50

Středočeský kraj se chystá podat v nejbližších dnech k Nejvyššímu správnímu soudu do Brna již druhou kasační stížnost.

Krajský soud zastavil rozvoj letiště Václava Havla, Středočeský kraj s tím nesouhlasí
Foto: Redakce
Popisek: Josef Řihák (ČSSD)

Ta se bude týkat koridoru pro třetí přistávací dráhu na Letišti Václava Havla v Praze – Ruzyni. „Krajský soud v Praze nezrušil jen koridor  dálnice D3 kvůli údajně „nedostatečnému vyhodnocení kumulativních a synergických vlivů a vlivů na zdraví obyvatel“, ale ze stejného důvodu zamítl i vymezení plochy pro rozvoj letiště v Praze – Ruzyni. Toto rozvojové území pražského letiště se nachází na sever od současné hlavní přistávací a startovací plochy a částečně již zasahuje na území Středočeského kraje,“ vysvětlil středočeský hejtman Josef Řihák.

Plocha rozvoje letiště Praha Ruzyně je celorepublikového významu, a proto je zařazena v Politice územního rozvoje 2008 ČR v článku 5 - koridory a plochy dopravní infrastruktury.

Na rozvojové ploše ruzyňského letiště by měla vzniknout třetí přistávací a startovací dráha.

Politika územního rozvoje 2008 České republiky je závazná pro pořizování zásad územního rozvoje krajů a územních plánů obcí. Koncepčně byla plocha rozvoje letiště řešena v územním plánu velkého územního celku  Pražského regionu a z něj byla beze změny převzata i do Zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

„ S hodnocením Krajského soudu v Praze, který svým rozhodnutím výstavbu na rozvojové ploše ruzyňského letiště zastavil, nemůže Středočeský kraj souhlasit. Jsme přesvědčeni, že Zásady územního rozvoje Středočeského kraje byly zpracovány v souladu se správními předpisy.  Rada kraje bude proto příští pondělí (26. srpna) jednat, podobně jako v případě koridoru pro dálnici D3, o podání kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu do Brna,“ vysvětlil hejtman Josef Řihák.

Letiště Václava Havla v Praze Ruzyni má k dispozici v současné době pro starty a přistávání letadel dvě plochy. Hlavní dráha je vedena východozápadním směrem. Letecký provoz nejvíce vnímají obyvatelé obcí Horoměřice a Jeneč, nad jejichž území vede hlavní koridor. Záložní dráha je vedena přibližně v severojižním směru a letecký provoz na ní je veden nad hustě obydlenými pražskými čtvrtěmi Stodůlky, Řepy a Motol. Třetí přistávací a startovací dráha by měla kopírovat hlavní dráhu a měla by vést v jejím těsném sousedství. „Stávající kapacita přistávacích drah ruzyňského letiště je nedostatečná. To je patrné zejména v současné době, kdy se hlavní dráha modernizuje a veškerý provoz je veden na záložní ploše. Pokud má i v budoucnu Praha zůstat důležitým leteckým terminálem, pak máme v zásadě jen dvě možnosti – buď vybudovat třetí startovací plochu na Ruzyni, nebo umožnit převedení na civilní provoz letiště ve Vodochodech. Středočeský kraj podporuje první variantu. Proto chceme co nejdříve podat další kasační stížnost,“ doplnil hejtman Středočeského kraje Josef Řihák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kr-stredocesky.cz

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Doktorandů je nejméně za posledních dvacet let

20:48 Český statistický úřad: Doktorandů je nejméně za posledních dvacet let

Na vysokých školách v Česku se v roce 2023 vzdělávalo 308,6 tisíc studentů, z nichž téměř pětinu tvo…