Rozhodnutí předcházelo zpracování analýzy a vyhodnocení efektivnosti požadavků a návrhů obcí. „K navýšení rozsahu drážní dopravy dojde na trasách, kde jsou problémy s kapacitou nebo nedostatečným počtem spojů. Týká se to především ranních a odpoledních špiček, které Středočeši využívají k cestě za prací a do škol, ale i večerních a víkendových spojů k cestám za kulturou nebo turistikou. Podle našeho odhadu si takovéto opatření vyžádá finanční kompenzaci něco přes 42 milionů korun na rok, její výše ale bude ještě předmětem dalšího jednání s Českými dráhami,“ řekl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD).
Letos Středočeský kraj zaplatí ČD za sjednaný rozsah osobní železniční dopravy celkem zhruba 1,14 miliardy korun a další asi půlmiliardou korun přispěje stát.
Nové požadavky na dopravu vzešly z došlých připomínek od obcí, z požadavků vzešlých z jednání se starosty a z analýzy naplněnosti kapacity vlaků v dopravní špičce. Přínos však vybraná opatření budou mít i z hlediska celkového zkvalitnění a zatraktivnění osobní železniční dopravy.
Středočeský kraj chce navýšit rozsah železniční dopravy na následujících tratích:
• 090 Praha – Kralupy n. V. – Nelahozeves (zkrácení intervalu na trase Praha–Kralupy na 30 minut celotýdenně a Kralupy–Nelahozeves na 60 minut celotýdenně)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva