Krajští zastupitelé: Přejeme si, aby z Mošnova létaly pravidelné linky do Helsinek a Amsterdamu

18.12.2015 8:00

Moravskoslezský kraj potřebuje pravidelné přímé letecké spojení do hlavních měst Finska a Nizozemska. Shodli se na tom krajští zastupitelé na svém dnešním (17. 12.) jednání. Zároveň učinili první potřebné kroky a rozhodnutí k tomu, aby příští rok mohly z mošnovského Letiště Leoše Janáčka Ostrava začít létat pravidelné linky do Helsinek a Amsterdamu.

Krajští zastupitelé: Přejeme si, aby z Mošnova létaly pravidelné linky do Helsinek a Amsterdamu
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

„Potřebujeme letecké spojení do těchto regionů. Jejich hospodářství je orientováno přesně na ta odvětví, která jsou stěžejní pro další ekonomický rozvoj Moravskoslezského kraje. Jde především o IT technologie a služby, logistiku a lehké strojírenství. Amsterdam je navíc mimořádně významným mezinárodním dopravním uzlem, prostřednictvím kterého by došlo k výraznému zlepšení dopravní dostupnosti regionu,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.

Míní, že pro rozvoj Moravskoslezského kraje je klíčová přítomnost zahraničních investorů. „Mezi nimi je mnoho těch, kteří sídlí ve Finsku a Nizozemsku a v Moravskoslezském kraji mají své dceřiné společnosti.  A samozřejmě potřebují k rozvoji svého podnikání dobré letecké spojení nejen se svou „matkou“, ale i s dalšími evropskými a světovými metropolemi,“ dodal hejtman Miroslav Novák. Upozornil na to, že i cestující, kteří často využívají služby mošnovského letiště, vyjadřují v dotazníkovém šetření potřebu leteckého spojení do Amsterdamu a Helsinek.

„Vedení společnosti Letiště Ostrava je však ve svých snahách přilákat na do Mošnova provozovatele nových linek dlouhodobě neúspěšné. Z velkého množství oslovených leteckých dopravců nemá žádný z nich zájem provozovat letecké spojení z Letiště Leoše Janáčka Ostrava bez záruky kompenzace ztrát. Vzhledem k nemožnosti zajistit linky Ostrava – Helsinky a Ostrava – Amsterdam běžným komerčním způsobem považujeme za nezbytné zajistit tyto linky formou závazku veřejné služby,“ vysvětlil hejtman Miroslav Novák.

Zastupitelé proto na své dnešní schůzi schválili odůvodnění potřeby uložení závazku veřejné služby na leteckých linkách Ostrava – Helsinky a Ostrava – Amsterdam a jejich kompenzace. „Zastupitelé rozhodli zajistit financování závazku veřejné služby v pravidelné letecké dopravě pro provozní období let 2016 až 2017 v maximální výši 188 milionů korun, a to z přebytku hospodaření kraje za rok 2015 a zůstatku rozpočtové rezervy,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Daniel Havlík.

Na řešení této problematiky bude vedení kraje spolupracovat s renomovanou advokátní kanceláří  Císař, Češka, Smutný, která bude mimo jiné administrovat samotnou veřejnou zakázku na výběr leteckého dopravce.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

13:21 Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

Ve čtvrtek 25. dubna se na Ministerstvu zahraničních věcí uskuteční historicky první Národní rozvojo…