Královéhradecký kraj: Stavbu východního obchvatu Častolovic by kraj mohl zahájit příští rok

04.09.2023 22:02 | Tisková zpráva

Královéhradecký kraj pokračuje v přípravě výstavby východní části obchvatu Častolovic. V současnosti má projekt vydané územní rozhodnutí. Obchvat v budoucnu uleví centru městysu, který se nachází na trase mezi Hradcem Králové a solnicko-kvasinskou průmyslovou zónou.

Královéhradecký kraj: Stavbu východního obchvatu Častolovic by kraj mohl zahájit příští rok
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

„Královéhradecký kraj společně se státem pracuje na budování silniční infrastruktury v rámci hlavních dopravních tahů, mezi které spadá i silnice I/11. Obchvat Častolovic je dalším z významných projektů, který odvede tranzitní dopravu mimo centrum, podobně jako nedávno otevřený obchvat Doudleb nad Orlicí. K maximálnímu vytěžení těchto dopravních projektů je ale potřeba pokračovat ve výstavbě dalších obchvatů. Konkrétně obchvatu Kostelce nad Orlicí, jehož příprava byla v nedávné době ohrožena z důvodů nedostatku financí, ale po jednání se zástupci ŘSD jsem byl ujištěn, že s projektem nadále počítají a začnou s jeho přípravou. Absolutně primárním zájmem ale je, aby co nejdříve začala stavba obchvatů Rychnova nad Kněžnou a také Solnice, které leží na spojnici s průmyslovou zónou,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Projekt východního obchvatu Častolovic počítá se stavbou nových komunikací o délce zhruba 2,2 kilometru včetně tří okružních křižovatek. Velká kruhová křižovatka vznikne mezi Častolovicemi a Kostelcem nad Orlicí, na kterou se v budoucnu napojí jižní obchvat městysu. Další kruhový objezd vyroste na křižovatce pod Častolovicemi, na odbočce na Synkov–Slemeno. Třetí křižovatka bude sloužit pro budoucí obchvat Kostelce nad Orlicí.

„Posun v projektu obchvatu Častolovic je pozitivní zprávou pro celý region a další krok ke zdárnému plnění usnesení vlády na podporu průmyslové zóny Solnice–Kvasiny. Po nabytí právní moci územního rozhodnutí bude pokračovat příprava akce, tedy majetkové jednání s vlastníky pozemků a souběžně dokončení dokumentace pro stavební povolení a zajištění inženýrské činnosti pro získání stavebního povolení,“ informoval první náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za krajské investice, inovace a IT.

Předpokládané náklady na východní část obchvatu Častolovic přesahují 700 milionů korun. Přípravu, administraci a realizaci této významné investiční akce kompletně zajišťuje oddělení průmyslových zón krajského Centra investic, rozvoje a inovací.

Součástí obchvatu bude také výstavba čtyř úrovňových křižovatek, souvisejících přeložek dopravní a technické infrastruktury a sedmi nových mostních objektů včetně estakády o šesti polích v délce 224 metrů a tří tzv. inundačních mostů mezi Synkovem a Slemenem, kde se slévají řeky Kněžná a Bělá, takže se zde budou muset provést protipovodňová opatření jako vyvýšení komunikace a v plánu jsou i propustky.

Stavba je umístěna v blízkosti zámku Častolovice. Z toho důvodu je trasa obchvatu vedena převážně v zářezu, aby nerušila krajinný ráz a zejména pohled na tuto kulturní památku.

Častolovice leží na významném dopravním tahu I/11, který propojuje Hradec Králové s Žamberkem v Pardubickém kraji a pokračuje na Olomoucký a Moravskoslezský kraj. Hlavním důvodem přetížení silnic nákladní dopravou je ale spojnice se solnicko-kvasinskou průmyslovou zónou. Denně Častolovicemi projede více než 14 tisíc aut.

Po východní části obchvatu, který odkloní dopravu směřující do průmyslové zóny, by řidiči mohli projet v roce 2026. Kromě východního obchvatu by se Častolovice v budoucnu měly dočkat také obchvatu jižní části, který odvede dopravu kompletně mimo zástavbu. Přeložku v délce 3,4 kilometru vybuduje Ředitelství silnic a dálnic. Zahájení stavebních prací se plánuje na rok 2026, zprůjezdnění o dva roky později.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Infocentrum JE Dukovany zve na speciální zábavně naučný dětský program „Po stopách elektřiny“

19:19 ČEZ: Infocentrum JE Dukovany zve na speciální zábavně naučný dětský program „Po stopách elektřiny“

Energetici na sobotu 4. května připravili pro malé návštěvníky speciální program zaměřený na výrobu …