LEO Express v Polsku: naším cílem je příchod milionů nových cestujících na železnici

13.06.2013 10:51 | Zprávy
autor: LEO Express

LEO Express vidí v Polsku, podobně jako v České republice, prostor, aby železnice díky kvalitním službám získala miliony nových zákazníků. Na tom chce spolupracovat se stávajícími dopravci a dalšími zainteresovanými institucemi.

LEO Express v Polsku: naším cílem je příchod milionů nových cestujících na železnici
Foto: LEO Express
Popisek: Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla v Česku

Dynamický rozvoj osobní železniční dopravy a získání nových zákazníků pro kvalitní služby na železnici je hlavním cílem společností LEO Express a DLA, které se rozhodly prostřednictvím společného konsorcia vstoupit na trh dálkové železniční dopravy v Polsku.

„Chceme doplnit nabídku služeb stávajících dopravců a společně s nimi získat pro polskou železnici miliony nových zákazníků, kteří budou namísto osobních automobilů využívat kvalitní dálkové železniční dopravy“, říká Leoš Novotný, vlastník železničního dopravce LEO Express a dodává: „vidíme potenciál nejméně pěti milionů nových cestujících, kteří mohou v letech 2014 a 2015 přijít na polskou železnici, jestliže se na trhu objeví portfolio nových služeb a také nových dopravců, kteří doplní stávající nabídku.“

Například v České republice, která je domovskou zemí společnosti Leo Express se v roce 2012, který byl prvním rokem fungování více dopravců v dálkové dopravě – a to zejména na páteřní trase Praha – Ostrava – vzrostl počet cestujících ve srovnání s rokem 2011 o 4,83 milionů během jednoho roku a výkon železnice – tedy počet osobokilometrů vzrostl o 541 miliónů, což je meziročně o 8,1 % a nejvíce za posledních 18 let. Růst zaznamenali nejen noví dopravci, ale díky růstu kvality služeb zaznamenal nárůst počtu cestujících i výnosů z osobní dopravy také národní dopravce – České dráhy, protějšek PKP InterCity a Przewozu Regionalnych.

Nové nabídky služeb v oblasti železniční dopravy znamenají prokazatelně příchod nových cestujících a jsou přínosem pro všechny: pro zákazníky, stát, daňové poplatníky, i pro již fungující dopravce. Příchod nových dopravců má pozitivní dopady především v následujících oblastech:

Růst kvality a rozsahu služeb – zákazníci mohou využívat takových služeb, jako je internet zdarma, sledování filmů během cesty, poslech hudby, konzumace široké nabídky občerstvení, služby palubního personálu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Šedá ekonomika

Jak jste s šedou ekonomikou bojovali vy nebo to nepovažujete za něco, co je třeba řešit? A k tomu komplikování života podnikatelů, nemyslíte, že hlavně pro ty menší podnikatele byla dost rána pod pás, když jste jim zrovna Vy zvýšili odvody, a to dost drasticky? Podpoříte teď ANO, které je chce sníži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Před 25 lety vyrobil Temelín první elektřinu. Pomohl ušetřit přes 270 milionů tun emisí

14:19 ČEZ: Před 25 lety vyrobil Temelín první elektřinu. Pomohl ušetřit přes 270 milionů tun emisí

Přesně před 25. lety, 21. prosince 2000 o půl deváté večer, připojili energetici nejvýkonnější český…