Dluhopisy s jednokorunovým nominálem budou splatné za pět let a ponesou pevný úrok ve výši 7,5 procenta p.a.
LEO Express v listopadu zahájil pilotní provoz se čtyřmi spoji denně na trase mezi Prahou a Ostravou. Od 9. prosince pak na stejné trase rozjíždí plný provoz se 16 spoji denně, na které nasadí pět zbrusu nových souprav švýcarského výrobce Stadler.
„Prostředky získané emisí dluhopisů plánuje LEO Express použít na nákup dalších vlakových souprav. Chceme totiž expandovat a rozšířit koncept moderního a spolehlivého cestování i na další trasy v České republice i ve střední Evropě,” vysvětluje Peter Köhler, finanční ředitel LEO Express. Upozorňuje přitom na značný tržní potenciál, protože Češi, příp. Slováci nebo Poláci zatím cestují vlakem v průměru o polovinu méně než Rakušané nebo Němci.
„Stejně jako v minulosti v telekomunikacích nebo v letecké dopravě, také na železnici se nyní s její postupnou liberalizací v Evropě otevírají velké příležitosti pro soukromé dopravce. Ti dokážou fungovat efektivněji a poskytovat cestujícím kvalitnější služby než monopolní státní firmy. Například soukromí letečtí dopravci dokázaly po liberalizaci během uplynulých dvaceti let postupně získat z nuly celkem čtyřicetiprocentní podíl na trhu,“ dodává Leoš Novotný. Moderní úsporné vlakové soupravy, a tedy i výrazně nižší provozní náklady navíc dávají LEO Express velkou konkurenční výhodu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express