Pokud se zaměříme především na platformy typu FB, Twitter a Instagram, zjistíme, že se přirozeně staly fenoménem své doby. To dokazují tragické události letošního června, kdy se během několika minut po tornádu, které se prohnalo Jihomoravským krajem, komunikace v tomto kraji z 11. místa posunula na pozici nejvyšší, což jednoznačně dokazuje sílu sociálních médií.
Z analýzy od společnosti TOXIN vyplývá, že v měsíci červnu byl nejvíce aktivním krajem na sociálních sítích kraj Liberecký (viz graf v příloze – oranžová barva). Zároveň monitoring médií vyhodnotil i nejdiskutovanější témata, která obyvatelé kraje nejvíce sledují.
Pozitivním zjištěním bylo, že se lidé čím dál více zajímají o prostředí, ve kterém žijí, a že nejsou lhostejní k přírodě. Kauza uhelného dolu Turów rozhodně nenechala občany v klidu. Starostové obcí společně s Libereckým krajem se proti rozšíření ohradili, protože se bojí znečištění vod, hluku a prachu.
Nejvíce diskutovaným tématem však byla záchrana ohrožené žabky kuňky ohnivé. Liberecký kraj se zapojil do záchrany tohoto ohroženého druhu.
Co je problémem romského etnika v ČR?Anketa
Nemůžeme pominout ani dopravní infrastrukturu, která se rozvíjí ve všech krajích České republiky a občané mají možnost se k různým úpravám vyjadřovat a připomínkovat. S tím souvisí i rozvoj turistiky a nápor turistů v Libereckém kraji. Sdružení Český ráj společně s ochránci přírody nebo obcemi proto rozjíždí speciální kampaň pro návštěvníky, jak se chovat a neznečišťovat „perlu České republiky“, kterou ročně navštíví bezmála dva miliony lidí.
Tiskového mluvčí Libereckého kraje jsme se zeptali, proč zrovna životní prostředí je momentálně tolik diskutovaným tématem a jak se dívají na komunikaci v kraji obecně.
„Velice nás pozitivní hodnocení Libereckého kraje za měsíc červen těší. Milým překvapením bylo, že lidé projevili zájem o ohroženou žábu kuňku ohnivou a nebyla jim lhostejná ani vážnější témata týkající se například hnědouhelného dolu Turów či znečišťování Českého ráje. Na sociálních sítích se snaží celé tiskové oddělení kvalitně, pravidelně a zavčas informovat obyvatele o dění v regionu. Využíváme k tomu zejména Facebook, Instagram a Twitter a samozřejmě také webové stránky, které spravujeme. Pevně věřím, že občané budou událostem z Libereckého kraje věnovat pozornost i nadále. Jejich zvýšený zájem o konkrétní témata je pro nás výbornou zpětnou vazbou a potěšujícím signálem, že svoji práci odvádíme dobře,“ uvedl Filip Trdla, tiskový mluvčí Libereckého kraje.
Můžeme konstatovat, že ani ostatní kraje v komunikaci na sociálních sítích nijak nezaostávají. Silný v komunikaci je dále kraj Pardubický nebo Olomoucký. Díky sociálním médiím se i v kraji Jihomoravském podařilo zajistit rychle pomoc na nejvíce postižená místa po ničivém tornádu, zorganizovat sbírky na podporu lidem a poskytnout i psychickou podporu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.