MHMP: Praha podepsala memorandum k podpoře cestovního ruchu

11.11.2021 12:08 | Tisková zpráva

Hlavní město Praha dnes podepsalo memorandum s Asociací hotelů a restaurací ČR a společností Prague City Tourism. Vzájemná dohoda odstartuje spolupráci na propagaci hlavního města v zahraničí a podpoře příjezdového cestovního ruchu. Současně se jím Praha také zavazuje investovat více finančních prostředků do kultivace a rozvoje udržitelného cestovního ruchu. Ty však nepůjdou z kapes Pražanů, ale z poplatku z pobytu, který chce Praha od ledna navýšit na 50 Kč.

MHMP: Praha podepsala memorandum k podpoře cestovního ruchu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vchod do budovy Nové radnice, sídla pražského magistrátu

“Částku, kterou Praha vybere na poplatku z pobytu navíc, do turismu opět investuje. Tyto finance nám umožní realizovat marketingové kampaně a další opatření, na které dosud chyběly prostředky nebo jsme je museli ukrajovat z městského rozpočtu. Ve výsledku na tom vydělají Pražané, podnikatelé v cestovním ruchu i město,” říká Pavel Vyhnánek, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast financí a rozpočtu.

Hlavní město generuje více než šedesát procent celkového objemu cestovního ruchu v ČR, z nějž profituje celá země. Náklady jdou ale primárně na vrub pražského rozpočtu. Dnes podepsané memorandum mimo jiné nastavuje nový systém financování, kdy polovina z výnosu z poplatku, který by měl od ledna činit 50 Kč za noc, půjde zpět do podpory pražského cestovního ruchu. Tímto mechanismem si cestovní ruch na svoji propagaci sám vydělá a město bude moci více podporovat jeho kultivaci. V závislosti na úspěšnosti turistické sezony a počtu odbydlených nocí by mohlo hlavní město ročně vybrat až o 200 milionů korun více, které do turismu opět investuje.

“Velmi si vážíme skutečnosti, že Praha aktivně podporuje rozvoj cestovního ruchu, což je velmi důležité pro podnikatele, ale i obyvatele města. Z našeho pohledu je zásadní skutečnost, že část poplatků za pobyt bude reinvestována zpět do propagace Prahy, jako atraktivní turistické destinace. Kampaně, které z těchto prostředků připravuje Prague City Tourism jsou velmi efektivní a jejich přínosy jasně měřitelné,“ komentuje Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací České republiky.

Stěžejním předmětem memoranda, které dnes podepsali zástupci hlavního města Prahy, Asociace hotelů a restaurací ČR a Prague City Tourism, je vzájemná spolupráce na podpoře kultivovaného a trvale udržitelného cestovního ruchu. Všechny strany se zavázaly rozvíjet Prahu a budovat image Prahy jako atraktivní destinace pro kongresy, konference či kulturu. Důležitým nástrojem při realizaci budou marketingové kampaně, zejména v zahraničí.

„Oceňujeme tuto historickou dohodu mezi místní samosprávou a podnikateli v cestovním ruchu. Z tohoto navýšení budou v konečném důsledku profitovat všichni, především však Pražané. Tento příjem totiž pomůže kultivovat cestovní ruch v metropoli,“ dodává František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Fotografie z podpisu a schválené usnesení městské rady včetně memoranda ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…