MK ČR: Výstava Cen Czech Grand Design 2015 odhalila letošní finalisty

24.02.2016 21:16

V úterý 23. února byla v Národním technickém muzeu slavnostně zahájena výstava Ceny Czech Grand Design 2015: Finále, která představila letošní finalisty prestižního ocenění.

MK ČR: Výstava Cen Czech Grand Design 2015 odhalila letošní finalisty
Foto: Ministerstvo kultury
Popisek: Ministerstvo kultury
reklama

Vítězové budou vyhlášeni již 19. března 2016 během galavečera ve Stavovském divadle. Trojici finalistů v každé z autorských kategorií představili přímo ve výstavě členové Akademie Designu České republiky, kteří o nejlepších počinech v oblasti designu a umění rozhodovali. Výstava Czech Grand Design 2015: Finále, pro kterou vytvořil architekturu Jan Rosický, letos vsadila na netradiční pojetí jednotlivých instalací a představuje návštěvníkům nejen vybraný objekt, model či fotografii, ale i příběh jeho autorů, grafické návrhy nebo proces vzniku. Rozmanitá přehlídka finálových produktů kombinuje ve výstavě audiovizuální prvky s tradičními expozicemi a individualizovanými nástěnkami. Výstava v Národním technickém muzeu potrvá až do 1. května 2016, dokdy mohou návštěvníci finálové práce zhlédnout.

Vizuál Cen Czech Grand Design je tradičně výsledkem práce dvojice oceněných v předchozím ročníku Cen. Titul Grand Designér roku získala v loňském roce dvojice Michaela Tomišková a Jakub Janďourek, tvořící pod značkou DECHEM. Fotografie od Adama Holého, který si odnesl ocenění Fotograf roku, je zachycuje spolu se stylizovanou trofejí pro vítěze - parfémem ve speciální skleněné ampulce. Desátá trofej v řadě Cen Czech Grand Design tak přináší nejen působivý vizuální dojem, ale také jedinečný čichový zážitek. „Čich je vývojově nejstarším lidským smyslem a vnímání vůní nás přivádí do odlehlých a nepřístupných částí mozku. Součástí vonné esence, speciálně namíchané pro vítěze letošních Cen, jsou staré ingredience i kapka z květu tuberózy, omamně vonící rostliny, která vykvétá pouze v noci.“ vysvětlují Michaela Tomišková a Jakub Janďourek ze studia DECHEM.

Generálním partnerem Cen Czech Grand Design je již od roku 2006 Česká spořitelna a v letošním roce již po páté se značkou Erste Premier, poskytovatelem nadstandardních bankovních služeb. Ředitel Erste Premier a Erste Private Banking Jiří Zelinka k dlouholeté podpoře českého designu dodává: „Ceny Czech Grand Design jsou dnes již velmi prestižním oceněním, které vyhledávají a podporují mimořádné počiny talentovaných umělců. Každý rok se těšíme na nové a krásné věci a osobnosti, které v rámci cen Czech Grand Design objevíme. Jsme velmi rádi, že i díky naší podpoře vzniká každý rok tak jedinečná trofej pro vítěze, která navíc může být motivací a inspirací pro další tvůrce. Těší nás, že prostřednictvím mimořádných zážitků už pět let úspěšně propojujeme svět kvalitního designu se světem nadstandardních služeb Erste Premier. Přeji letošním finalistům i nám všem i nadále mnoho inspirace a radosti z výjimečných a krásných věcí.“ Stejně jako v předešlých letech poskytuje Erste Premier vítězi kategorie Grand Designér roku částku 100 000 Kč na vytvoření trofeje pro další ročník.

O vítězích bude rozhodnuto v sobotu 19. března 2016. Ocenění bude předáno v celkem devíti kategoriích, a to Designér roku – Cena Ministerstva kultury ČR, Módní designér roku, Designér šperku roku, Grafický designér roku, Fotograf roku, Obchod roku, Výrobce roku – cena za průmyslový design Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, Objev roku a Síň slávy. Vyhlášena bude rovněž Cena veřejnosti a Grand Designér roku – cena Erste Premier pro absolutního vítěz napříč kategoriemi.

Fotografie finálových prací najdete ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

dTest: Je na čase skoncovat s reklamou založenou na sledování chování spotřebitelů

15:44 dTest: Je na čase skoncovat s reklamou založenou na sledování chování spotřebitelů

Na internetu jsou spotřebitelé dennodenně vystaveni rozsáhlému komerčnímu sledování. Nejenže to naru…