V žádném případě neprosazovalo jejich vyšší ceny, aby pomohlo nadnárodním operátorům. Chtělo naopak chránit české spotřebitele, kteří služby operátorů využívají doma, protože je nutné dlouhodobě tlačit na domácí ceny, specificky v případě českého trhu. Luděk Niedermayer jako bývalý vysoký funkcionář ČNB dobře ví, že žádná sleva není zadarmo. Hrozí totiž, že levnější volání ze zahraničí se budou operátoři snažit kompenzovat dražšími službami doma. Pokud tedy pro cca pět procent českých zákazníků, kteří se za rok podívají za hranice, zlevníme cenu dat, doplatí na to zbývajících 95 procent, kteří nikam necestují.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva